crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 534656

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Naslov: Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi
( Positive and negative child-rearing practices, dealing with children's emotions and subjective well-being of mothers of preschool children )
Izvornik: Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir (ur.). - Osijek : Društvo psihologa Osijek , 2011. 32-32.
Skup: 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 12.-15. 10. 2011.
Ključne riječi: pozitivni i negativni odgojni postupci; postupanje s dječjim emocijama; subjektivna dobrobit; majke; predškolska djeca
( Positive and negative child-rearing practices; children's emotions; subjective well-being; mothers; preschool children )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos subjektivne dobrobiti i nekih pozitivnih i negativnih dimenzija odgojnih postupaka majki djece predškolske dobi. Također, cilj je bio ispitati i odnos odgojnih postupaka i postupanja s dječjim emocijama majki djece predškolske dobi. Sudionici istraživanja bile su majke 258 djece (123 dječaka i 135 djevojčica) u dobi od 3 do 7 godina (M=61.62 mjeseci, SD=14.14) koja pohađaju dječje vrtiće u dva manja grada u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni primjenom Skale zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985), Skale subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1997), Upitnika roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković i Kuterovac-Jagodić, 2009) te Upitnika postupanja s dječjim emocijama (Brajša-Žganec, 2002). Rezultati istraživanja pokazali su da što su majke sretnije i zadovoljnije svojim životom više koriste pozitivnu disciplinu i prihvaćanje u odgoju svoje djece, a manje su sklone popustljivosti i korištenju negativne discipline. Niti zadovoljstvo životom niti subjektivna sreća majki nisu se pokazali statistički značajno povezanim s majčinim postupanjem s dječjim negativnim emocijama. Postupanje s dječjom tugom značajno je povezano s većinom ispitanih odgojnih postupaka majki. Majke koje znaju postupati s dječjom emocijom tuge više primjenjuju pozitivnu disciplinu i više prihvaćaju svoje dijete. Istovremeno, te su majke manje sklone primjeni negativne discipline, tj. kažnjavanju. Majčino postupanje s dječjom emocijom intenzivne ljutnje nije značajno povezano niti s jednom dimenzijom roditeljskih odgojnih postupaka majki.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 226-0000000-3393
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: andreja@pilar.hr (andreja@pilar.hr), 8. Stu. 2011. u 00:35 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4