crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 535186

Časopis

Autori: Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
( Contribution of verbal working memory span to text comprehension in early adolescence )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 20 (2011), 2; 213-232
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: radno pamćenje; kratkoročno pamćenje; razumijevanje; rječnik
( working memory; short-term memory; comprehension; vocabulary )
Sažetak:
Cilj je ovog rada ispitati doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta kod mlađih adolescenata. Kako bi se mogao kontrolirati efekt relevantnih varijabli pri ispitivanju odnosa raspona radnog pamćenja i razumijevanja, ispitan je rječnik i raspon verbalnog kratkoročnog pamćenja, kao i učinkovitost procesiranja u oba zadatka pamćenja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda triju osnovnih škola (98 dječaka i 88 djevojčica). Kako bi se ustanovilo je li samostalni doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta značajan kada se kontroliraju ostali relevantni čimbenici, proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Rezultati pokazuju da je raspon verbalnog radnog pamćenja značajan samostalni prediktor razumijevanja kada se zasebno kontroliraju efekti pojedinih relevantnih varijabli, no njegov samostalni doprinos prestaje biti statistički značajan kada se sve varijable zajedno uključe u analizu. Najjačim prediktorom razumijevanja pokazao se rječnik. Rezultati upućuju na zaključak da prediktivna vrijednost raspona verbalnog radnoga pamćenja za razumijevanje pri čitanju primarno proizlazi iz zajedničke varijance koju ta varijabla dijeli s ostalim mjerama kojima se ispituje jezično procesiranje.
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
Upisao u CROSBI: roncevic@ffri.hr (roncevic@ffri.hr), 8. Stu. 2011. u 19:59 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4