Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 175639)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara
hrvatski
Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
Cilj je ovog rada ispitati doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta kod mlađih adolescenata. Kako bi se mogao kontrolirati efekt relevantnih varijabli pri ispitivanju odnosa raspona radnog pamćenja i razumijevanja, ispitan je rječnik i raspon verbalnog kratkoročnog pamćenja, kao i učinkovitost procesiranja u oba zadatka pamćenja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda triju osnovnih škola (98 dječaka i 88 djevojčica). Kako bi se ustanovilo je li samostalni doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta značajan kada se kontroliraju ostali relevantni čimbenici, proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Rezultati pokazuju da je raspon verbalnog radnog pamćenja značajan samostalni prediktor razumijevanja kada se zasebno kontroliraju efekti pojedinih relevantnih varijabli, no njegov samostalni doprinos prestaje biti statistički značajan kada se sve varijable zajedno uključe u analizu. Najjačim prediktorom razumijevanja pokazao se rječnik. Rezultati upućuju na zaključak da prediktivna vrijednost raspona verbalnog radnoga pamćenja za razumijevanje pri čitanju primarno proizlazi iz zajedničke varijance koju ta varijabla dijeli s ostalim mjerama kojima se ispituje jezično procesiranje.
radno pamćenje; kratkoročno pamćenje; razumijevanje; rječnik
nije evidentirano
engleski
Contribution of verbal working memory span to text comprehension in early adolescence
nije evidentirano
working memory; short-term memory; comprehension; vocabulary
nije evidentirano