crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 535381

Časopis

Autori: Bajšanski, Igor
Naslov: Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena
( Monitoring narrative and expository text comprehension: The relationship between absolute and relative metacomprehension accuracy )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 20 (2011), 1; 153-171
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: metakognicija; metarazumijevanje; nadgledanje razumijevanja; točnost procjena
( metacognition; metacomprehension; comprehension monitoring; judgment accuracy )
Sažetak:
Točnost nadgledanja razumijevanja može se odrediti na dva načina: relativna točnost odnosi se na korelaciju između procjena i izvedbe na testu razumijevanja, dok se apsolutna točnost odnosi na razliku između procjena i izvedbe. Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između mjera relativne i apsolutne točnosti kod različitih zadataka nadgledanja i mjera razumijevanja teksta. Studenti psihologije (N = 69) sudjelovali su u istraživanju. Čitali su 6 ekspozitornih i 6 narativnih tekstova. Nakon čitanja procijenili su izvedbu na specifičnim vrstama zadataka za ispitivanje razumijevanja. Razumijevanje svakoga teksta ispitano je s 8 zadataka višestrukog izbora i 4 zadatka otvorenog tipa. Nakon rješavanja zadataka, procijenili su izvedbu.Gama korelacija korištena je kao pokazatelj relativne točnosti. Indeks pristranosti (razlika između procjene i izvedbe) korišten je kao pokazatelj apsolutne točnosti. Analiza korelacija pokazala je različite obrasce povezanosti za relativnu i apsolutnu točnost. Korelacije između mjera relativne točnosti u različitim uvjetima (narativni i ekspozitorni tekstovi, pitanja višestrukog izbora i otvorenog tipa, nakon čitanja i nakon rješavanja) bile su znatno niže od korelacija između mjera apsolutne točnosti. Relativna točnost nije bila povezana s razumijevanjem, dok je apsolutna točnost bila povezana: lošija izvedba na zadacima razumijevanja bila je povezana s pretjeranom samouvjerenošću. Rezultati ukazuju na to da se relativna i apsolutna točnost razlikuju u stabilnosti, kao i u obrascima povezanosti s razumijevanjem i da uključuju različite metakognitivne procese.
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena
Upisao u CROSBI: sibajsan@ffri.hr (sibajsan@ffri.hr), 9. Stu. 2011. u 11:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4