Pregled bibliografske jedinice broj: 536150

Autori: Gračanin, Asmir; Kardum, Igor; Vehovec, Tea; Babić, Tanja; Cek, Maša
Naslov: Efekti emocionalne supresije i ponovne kognitivne procjene na aktivaciju simpatikusa
( The Effects of Emotional Suppression and Reappraisal on Sympathetic Activation )
Izvornik: Knjiga sažetaka: I. riječki dani eksperimentalne psihologije / Domijan, Dražen ; Bajšanski, Igor ; Maliković, Marko (ur.). - Rijeka : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci , 2011. 17-17.
Skup: I. riječki dani eksperimentalne psihologije
Mjesto i datum: Rijeka, Hrvatska, 22.09.-24.09.2011.
Ključne riječi: emocionalna supresija; ponovna kognitivna procjena; aktivacija simpatikusa
( emotional suppression; reappraisal; sympathetic activation )
Cilj eksperimenta bio je ispitati efekte manipulacije emocionalnom supresijom i ponovnom kognitivnom procjenom na aktivaciju simpatikusa. U istraživanju je sudjelovalo 149 ispitanika, studenata različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Negativne emocije su inducirane pomoću standardiziranog emocionalnog filmskog isječka, a prezentiran je i jedan emocionalno neutralan isječak tokom kojeg je mjerena temeljna razina simpatičke aktivacije. Kao indikatori simpatičke aktivacije mjereni su elektrodermalna aktivacija i amplituda perifernog pulsa. Tokom gledanja emocionalnog isječka ispitanici su podijeljeni u tri grupe pri čemu je prva grupa dobila jednostavnu uputu da pogleda isječak, druga grupa je dobila dobila uputu da pri tome supresira ekspresiju doživljenih emocija, a treća da upotrijebi ponovnu kognitivnu procjenu. U grupi koja je dobila uputu za supresiranje došlo je do većeg porasta elektrodermalne aktivacije u odnosu na druge dvije grupe što je u skladu s nalazima dosadašnjih istraživanja. Grupa koja nije dobila posebnu uputu i grupa koja je dobila uputu da upotrijebi ponovnu procjenu nisu se međusobno razlikovale na mjerama simpatičke aktivacije. Dodatnim analizama utvrđeno je postojanje interakcije između grupa (uobičajena uputa i uputa za ponovnu procjenu) i sklonosti k ponovnoj procjeni mjerenoj Upitnikom emocionalne regulacije (ERQ, Gross i John, 2003). U situaciji bez posebne upute povećana sklonost k ponovnoj procjeni dovela je do očekivanog smanjenja elektrodermalne aktivacije, dok je smanjena sklonost ponovnoj procjeni dovela do njenog porasta. Pri uputi za ponovnu procjenu pojedinci s niskom i visokom sklonošću k ponovnoj procjeni reagirali su jednakim porastom elektrodermalne aktivacije. Rezultati su interpretirani u kontekstu različitih efekata do kojih dovode strategije regulacije emocija ovisno o tome mjere li se kao osobine ili su eksperimentalno manipulirane na način da se zadaju kao zadatak.
Projekt / tema: 009-0092660-2658
Kategorija: Ostalo
Upisao u CROSBI: agracanin@ffri.hr (agracanin@ffri.hr), 10. Stu. 2011. u 10:18 sati