crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 537235

Zbornik radova

Autori: Šakić, Marija; Kotrla Topić, Marina; Ljubešić, Marta
Naslov: Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
( Approaches to assessment of theory of mind in infancy and preschool years )
Izvornik: Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.). - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu , 2011. 30-30 (ISBN: 978-953-55853-2-9).
Skup: Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Djelovati rano: zašto i kako?
Mjesto i datum: Beli Manastir, Hrvatska, 29.09. - 02.10.2011.
Ključne riječi: teorija uma; rana socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima
( theory of mind; early social communication; mental state talk )
Sažetak:
Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja (poput namjera, želja, mišljenja, vjerovanja i emocija) sebi i drugima te primjene tih stanja u objašnjavanju i predviđanju vlastitog i tuđeg ponašanja. Ta sposobnost iznimno je važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće i promjene u razumijevanju teorije uma javljaju se u različitim kliničkim stanjima te se smatraju jednim od važnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra. Dojenačka i predškolska dob razdoblja su intenzivnog razvoja razumijevanja teorije uma, odnosno, pojedinih mentalnih stanja, njihovih međusobnih odnosa te odnosa sa stvarnošću i ponašanjem. Na radionici će se prvo ukratko opisati ključne razvojne promjene u razumijevanju teorije uma koje se javljaju u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Potom će se razmotriti različiti pristupi mjerenju teorije uma u ovim razvojnim razdobljima, uz detaljniji osvrt na Ljestvicu rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), Ljestvicu teorije uma (Wellman i Liu, 2004) te različite zadatke netočnih vjerovanja, kao i na pristup temeljen na proučavanju dječjeg govora o mentalnim stanjima. Naposljetku će se prikazati osnovne spoznaje o poteškoćama i promjenama u teoriji uma u različitim posebnim populacijama, uz osvrt na mogućnosti primjene spoznaja o razvoju prethodnica teorije uma u ranoj dijagnozi poremećaja iz autističnog spektra.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 194-1941558-1530, 013-1081870-2627
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: msakic@pilar.hr (msakic@pilar.hr), 11. Stu. 2011. u 11:16 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4