Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi (CROSBI ID 578169)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina ; Ljubešić, Marta Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 30-30

Podaci o odgovornosti

Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina ; Ljubešić, Marta

hrvatski

Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi

Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja (poput namjera, želja, mišljenja, vjerovanja i emocija) sebi i drugima te primjene tih stanja u objašnjavanju i predviđanju vlastitog i tuđeg ponašanja. Ta sposobnost iznimno je važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće i promjene u razumijevanju teorije uma javljaju se u različitim kliničkim stanjima te se smatraju jednim od važnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra. Dojenačka i predškolska dob razdoblja su intenzivnog razvoja razumijevanja teorije uma, odnosno, pojedinih mentalnih stanja, njihovih međusobnih odnosa te odnosa sa stvarnošću i ponašanjem. Na radionici će se prvo ukratko opisati ključne razvojne promjene u razumijevanju teorije uma koje se javljaju u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Potom će se razmotriti različiti pristupi mjerenju teorije uma u ovim razvojnim razdobljima, uz detaljniji osvrt na Ljestvicu rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), Ljestvicu teorije uma (Wellman i Liu, 2004) te različite zadatke netočnih vjerovanja, kao i na pristup temeljen na proučavanju dječjeg govora o mentalnim stanjima. Naposljetku će se prikazati osnovne spoznaje o poteškoćama i promjenama u teoriji uma u različitim posebnim populacijama, uz osvrt na mogućnosti primjene spoznaja o razvoju prethodnica teorije uma u ranoj dijagnozi poremećaja iz autističnog spektra.

teorija uma; rana socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima

nije evidentirano

engleski

Approaches to assessment of theory of mind in infancy and preschool years

nije evidentirano

theory of mind; early social communication; mental state talk

nije evidentirano

Podaci o prilogu

30-30.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka

Cepanec, Maja ; Bučar, Marina

Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)

978-953-55853-2-9

Podaci o skupu

Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"

predavanje

29.09.2011-02.10.2011

Beli Manastir, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija