Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi (CROSBI ID 578169)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina ; Ljubešić, Marta
hrvatski
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja (poput namjera, želja, mišljenja, vjerovanja i emocija) sebi i drugima te primjene tih stanja u objašnjavanju i predviđanju vlastitog i tuđeg ponašanja. Ta sposobnost iznimno je važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće i promjene u razumijevanju teorije uma javljaju se u različitim kliničkim stanjima te se smatraju jednim od važnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra. Dojenačka i predškolska dob razdoblja su intenzivnog razvoja razumijevanja teorije uma, odnosno, pojedinih mentalnih stanja, njihovih međusobnih odnosa te odnosa sa stvarnošću i ponašanjem. Na radionici će se prvo ukratko opisati ključne razvojne promjene u razumijevanju teorije uma koje se javljaju u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Potom će se razmotriti različiti pristupi mjerenju teorije uma u ovim razvojnim razdobljima, uz detaljniji osvrt na Ljestvicu rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), Ljestvicu teorije uma (Wellman i Liu, 2004) te različite zadatke netočnih vjerovanja, kao i na pristup temeljen na proučavanju dječjeg govora o mentalnim stanjima. Naposljetku će se prikazati osnovne spoznaje o poteškoćama i promjenama u teoriji uma u različitim posebnim populacijama, uz osvrt na mogućnosti primjene spoznaja o razvoju prethodnica teorije uma u ranoj dijagnozi poremećaja iz autističnog spektra.
teorija uma; rana socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima
nije evidentirano
engleski
Approaches to assessment of theory of mind in infancy and preschool years
nije evidentirano
theory of mind; early social communication; mental state talk
nije evidentirano
Podaci o prilogu
30-30.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka
Cepanec, Maja ; Bučar, Marina
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)
978-953-55853-2-9
Podaci o skupu
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"
predavanje
29.09.2011-02.10.2011
Beli Manastir, Hrvatska