crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 537694

Zbornik radova

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Razvojne promjene u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
( Developmental changes in metacognition and text comprehension in early adolescence )
Izvornik: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet u Zagrebu , 2011. 122-122 (ISBN: 978-953-175-391-3).
Skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 07-09.04.2011.
Ključne riječi: metakognitivno znanje; sažimanje; razumijevanje teksta
( metacognitive knowledge; summarization; text comprehension )
Sažetak:
Metakognitivno nadgledanje i regulacija čitanja dugo se istražuje kao čimbenik razumijevanja teksta. Međutim, vrlo je malo longitudinalnih istraživanja razvojnih promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati promjene u metakognitivnom znanju i sažimanju, kao važnoj metakognitivnoj strategiji, te razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji kao ključanom periodu za razvoj metakognicije u čitanju. Sudionici istraživanja bili su učenici (N=151) osnovne škole, koje smo ispitali najprije u 4. razredu, a onda ponovno u 6. razredu. Ispitano je razumijevanje pripovijednog i ekspozitornog teksta, a primijenjen je i Upitnik metakognitivnog znanja koji se sastojao od 14 pitanja višestrukog izbora o strategijama čitanja. U zadatku sažimanja učenici su sažimali glavnu ideju u pripovijednim i ekspozitornim odlomcima. Učenici su u 4. razredu grupirani s obzirom na svoje metakognitivno znanje, vještinu sažimanja i razumijevanje teksta korištenjem k-means klaster analize. Izdvojene su četiri skupine učenika. Skupina s dobrim razumijevanjem teksta, u kojoj je bilo najviše djevojčica (77%), pokazala je iznadprosječno metakognitivno znanje o strategijama, kao i vještinu sažimanja. Skupina s lošim razumijevanjem teksta pokazala je ispodprosječno metakognitivno znanje i sažimanje. Dvije skupine s prosječnim razumijevanjem teksta razlikovale su se s obzirom na metakogniciju: jedna je skupina pokazala iznadprosječno metakognitivno znanje, ali ispodprosječno sažimanje, dok je druga skupina imala suprotne rezultate na ovim mjerama. U 6. razredu skupina s lošim razumijevanjem teksta značajno je i dalje zaostajala u metakogniciji i razumijevanju teksta za svim ostalim skupinama, dok je skupina s prosječnim razumijevanjem teksta napredovala na metakognitivnim zadacima i više se nije razlikovala od skupine s dobrim razumijevanjem, osim u razumijevanju pripovijednog teksta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: skolic@ffri.hr (skolic@ffri.hr), 11. Stu. 2011. u 18:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4