Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju (CROSBI ID 176115)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Stričević, Ivanka
hrvatski
Pismenosti 21. stoljeća: učenje i poučavanje u informacijskom okruženju
Izgradnja društva znanja, koja je danas strateški cilj mnogih zemalja i obrazovnih sustava, počiva na učinkovitom iskorištavanju moći koju imaju nove informacijske i komunikacijske tehnologije. Današnja djeca susreću se s informacijama o svijetu i globalnoj zajednici mnogo prije nego krenu u školu. Tradicionalna paradigma u kojoj je obrazovni sustav za njih bio prvi susret s organiziranim informacijama danas više ne vrijedi. Pritom tradicionalna pismenost koja je podrazumijevala vještine čitanja, pisanja i računanja više nije dovoljna jer onog trenutka kad se mijenja medij prijenosa informacija i komunikacije među ljudima i kada se informacije javljaju u različitim formatima, a ne samo na tiskanim medijima, pismenost postaje multimodalna, dobiva obilježja transpismenosti – pismenosti koja „prolazi“ kroz različite medije i formate. Postavlja se pitanje koje su to vještine i kakva je ona pismenost koja će omogućiti cjeloživotno učenje i djelovanje na osobnu dobrobit i dobrobit razvoja društva.
pismenost; vrste pismenosti; informacijska pismenost; učenje; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
21st Century literacies: learning and education in the information environment
nije evidentirano
literacy; types of literacies; information literacy; learning; education
nije evidentirano