Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelji, školom ili društvom u širem smislu. Cilj ovog rada je pokazati mogućnosti neuropsihološke procjene u djece sa školskim neuspjehom. Prikazan je rad kliničkog psihologa s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoće učenja i emocionalne smetnje. U petom razredu školski pedagog uputio ju je na kliničku obradu u svrhu određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže odstupale, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja ADHD sindroma, a u emocionalnoj domeni dominirao je fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje po prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman koristeći bihevior i geštalt psihoterapijski pristup. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednjoškolsko obrazovanje. |