crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 540141

Časopis

Autori: Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola
( Structure and Hierarchy of Vocational School Students' Value Orientations )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 2; 479-493
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: vrijednosne orijentacije; učenici strukovnih škola
( value orientations; vocational schools students )
Sažetak:
Oslanjajući se na prethodna istraživanja hijerarhije vrednota i zastupljenosti vrijednosnih orijentacija adolescenata, postavili smo dva cilja istraživanja: (1) utvrditi vrijednosne orijentacije reprezentativne podgrupe srednjoškolaca srednjih stručnih škola Primorsko-goranske regije i (2) dati doprinos istraživanju faktorske strukture i pouzdanosti Skale vrijednosnih orijentacija (Franc i sur., 2002.) na takvom uzorku. Na stratificiranom su grupnom uzorku od 760 učenika (M=17.5 godina ; SD=1.22 ; 41.2% učenica) u deset škola prikupljeni podaci te je eksploratornim metodama provjerena komponentna i faktorska struktura skale, pouzdanost skale i utvrđena hijerarhija vrijednosti i vrijednosnih orijentacija. Rezultati upućuju da se komponentna struktura upitnika primijenjenog na učenike strukovnih škola znatno razlikuje od strukture koje su na reprezentativnim uzorcima učenika svih srednjih škola utvrdili autori skale. Faktorskom analizom izdvojena su dva značajna faktora: (1) samoostvarujuća i konvencionalna vrijednosna orijentacija i (2) hedonistička vrijednosna orijentacija. Na vrhu hijerarhije vrijednosti učenika su ljubav, skladan život, obitelj, prijatelji i bliski prijateljski odnosi. Implicirana je potreba nadogradnje i rekonstrukcije ovog upitnika pri primjeni u stručnim srednjim školama.
Projekt / tema: 100-1001677-0880, 009-0342618-2193
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 540141.Vlah_Loncaric_Tatalovic_2011_Vrijednosne_orijentacije_strukovne_skole.pdf (tekst priložen 15. Stu. 2011. u 11:31 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/file/103711
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=toc&id_broj=5569
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola
Upisao u CROSBI: darko@ufri.hr (darko@ufri.hr), 15. Stu. 2011. u 11:31 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4