crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 540256

Zbornik radova

Autori: Mihić, Josipa; Bašić, Josipa; Novak, Miranda
Naslov: Promocija socio-emocionalnog razvoja djece i mladih u Hrvatskoj: Implementacija i evaluacija univerzalnog preventivnog programa PATHS
( Promotion of socio-emotional development in Croatia: Implementation and study od universal prevention program PATHS )
Izvornik: Zbornik povzetkov 5. slovenskega kongresa socialne pedagogike z mednarodno udeležbo "Moči stroke"
Skup: 5. slovenski kongres socialne pedagogike z mednarodno udeležbo "Moči stroke"
Mjesto i datum: Rogla, Slovenija, 21-23.10.2011.
Ključne riječi: prevencija; znanstveno-utemeljeni programi; socio-emocionalne kompetencije; evaluacija; djeca i mladi
( prevention; science-based prevention; socio-emotional competences; evaluation; children and youth )
Sažetak:
Tim istraživača s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta od 2002. godine u Hrvatskoj razvija i provodi model prevencije u zajednici u okviru projekta „Zajednice koje brinu – razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije u zajednici” (voditeljica projekta prof.dr.sc. Josipa Bašić). Tijekom faze procjene potreba zajednice u kojoj se projekt provodio je utvrđeno kako u zajednici postoji velika potreba za implementiranjem znanstveno-utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na pozitivan razvoj djece i mladih. Prezentacija će uključiti iskustva, rezultate istraživanja i buduće izazove provedbe preventivnog programa PATHS u Hrvatskoj. PATHS program (akronim: Promoting Alternative Thinking Strategies) je univerzalni preventivni program namijenjen predškolskoj populaciji i učenicima nižih razreda osnovne škole. Program je razvijen od strane Marka Greenberga i Carol Kusché, prevencijskih znanstvenika sa Penn State University-a u SAD-u. Program provode odgajatelji i učitelji na tjednoj bazi u odgojnim skupinama ili u razredu. Cilj PATHS programa je unaprjeđenje samokontrole i regulacije emocija, učenje koraka za rješavanje problema te promicanje pozitivnih vrijednosti i odnosa općenito. Istraživanja su pokazala kako PATHS program umanjuje pojavu agresivnih/nasilnih ponašanja kod djece te razvija pozitivnu psiho-socijalnu klimu. Prva primjena PATHS programa u Hrvatskoj je provedena u dvije osnovne škole u Istarskoj županiji u sklopu znanstvenog projekta „Zajednice koje brinu“. Program se provodio s učenicima prvih razreda, od školske godine 2007/2008. pa sve do njihovog završetka četvrtog razreda. U prezentaciji će biti prikazani rezultati četverogodišnje studije provedbe PATHS programa u Istri. Nakon prve primjene PATHS programa u Istri, istraživački tim s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta je pokrenuo širu primjenu PATHS programa u Hrvatskoj kroz PATHS-RASTEM projekt (voditeljica projekta prof.dr.sc. Josipa Bašić). Projekt je započeo 2010. godine u suradnji sa znanstvenicima sa Penn State University-a. Primarni cilj PATHS-RASTEM projekta je implementirati PATHS u 6 predškolskih ustanova i 15 osnovnih škola u Zagrebu, Rijeci i Istri. U prezentaciji će biti opisan PATHS-RASTEM projekt i prva iskustva provedbe projekta. Prezentacija će također uključivat izazove, očekivane ishode i buduće planove širenja PATHS programa u Hrvatskoj. Također će biti navedene mogućnosti međunarodne suradnje i širenja programa u regiji.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: jmihic@erf.hr (jmihic@erf.hr), 15. Stu. 2011. u 12:29 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4