Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Promocija socio-emocionalnog razvoja djece i mladih u Hrvatskoj: Implementacija i evaluacija univerzalnog preventivnog programa PATHS (CROSBI ID 578823)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa ; Novak, Miranda Promocija socio-emocionalnog razvoja djece i mladih u Hrvatskoj: Implementacija i evaluacija univerzalnog preventivnog programa PATHS // Zbornik povzetkov 5. slovenskega kongresa socialne pedagogike z mednarodno udeležbo "Moči stroke". 2011

Podaci o odgovornosti

Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa ; Novak, Miranda

hrvatski

Promocija socio-emocionalnog razvoja djece i mladih u Hrvatskoj: Implementacija i evaluacija univerzalnog preventivnog programa PATHS

Tim istraživača s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta od 2002. godine u Hrvatskoj razvija i provodi model prevencije u zajednici u okviru projekta „Zajednice koje brinu – razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije u zajednici” (voditeljica projekta prof.dr.sc. Josipa Bašić). Tijekom faze procjene potreba zajednice u kojoj se projekt provodio je utvrđeno kako u zajednici postoji velika potreba za implementiranjem znanstveno-utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na pozitivan razvoj djece i mladih. Prezentacija će uključiti iskustva, rezultate istraživanja i buduće izazove provedbe preventivnog programa PATHS u Hrvatskoj. PATHS program (akronim: Promoting Alternative Thinking Strategies) je univerzalni preventivni program namijenjen predškolskoj populaciji i učenicima nižih razreda osnovne škole. Program je razvijen od strane Marka Greenberga i Carol Kusché, prevencijskih znanstvenika sa Penn State University-a u SAD-u. Program provode odgajatelji i učitelji na tjednoj bazi u odgojnim skupinama ili u razredu. Cilj PATHS programa je unaprjeđenje samokontrole i regulacije emocija, učenje koraka za rješavanje problema te promicanje pozitivnih vrijednosti i odnosa općenito. Istraživanja su pokazala kako PATHS program umanjuje pojavu agresivnih/nasilnih ponašanja kod djece te razvija pozitivnu psiho-socijalnu klimu. Prva primjena PATHS programa u Hrvatskoj je provedena u dvije osnovne škole u Istarskoj županiji u sklopu znanstvenog projekta „Zajednice koje brinu“. Program se provodio s učenicima prvih razreda, od školske godine 2007/2008. pa sve do njihovog završetka četvrtog razreda. U prezentaciji će biti prikazani rezultati četverogodišnje studije provedbe PATHS programa u Istri. Nakon prve primjene PATHS programa u Istri, istraživački tim s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta je pokrenuo širu primjenu PATHS programa u Hrvatskoj kroz PATHS-RASTEM projekt (voditeljica projekta prof.dr.sc. Josipa Bašić). Projekt je započeo 2010. godine u suradnji sa znanstvenicima sa Penn State University-a. Primarni cilj PATHS-RASTEM projekta je implementirati PATHS u 6 predškolskih ustanova i 15 osnovnih škola u Zagrebu, Rijeci i Istri. U prezentaciji će biti opisan PATHS-RASTEM projekt i prva iskustva provedbe projekta. Prezentacija će također uključivat izazove, očekivane ishode i buduće planove širenja PATHS programa u Hrvatskoj. Također će biti navedene mogućnosti međunarodne suradnje i širenja programa u regiji.

prevencija; znanstveno-utemeljeni programi; socio-emocionalne kompetencije; evaluacija; djeca i mladi

nije evidentirano

engleski

Promotion of socio-emotional development in Croatia: Implementation and study od universal prevention program PATHS

nije evidentirano

prevention; science-based prevention; socio-emotional competences; evaluation; children and youth

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

5.slovenski kongres socialne pedagogike z mednarodno udeležbo "Moči stroke"

predavanje

21.10.2011-23.10.2011

Rogla, Slovenija

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija