crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 540764

Časopis

Autori: Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima
( Vocational school students’ value orientations as predictors of behavioral patterns in social conflicts )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47 (2011), 1; 31-40
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: vrijednosne orijentacije; obrasci ponašanja u socijalnim sukobima; adolescenti
( value orientations; behavioural patterns in social confl icts; adolescents )
Sažetak:
Vrijednosne orijentacije pojedinaca i društvenih grupa formiraju kulturalni kontekst. Ponašanje u socijalnim sukobima je klasificirano prema sustavu od tri obrasca ponašanja u sukobima. Čekanje i pobjeđivanje su dugoročno neefikasni obrasci ponašanja, suprotno suradnji koja vodi osobnom i društvenom napretku. Temeljni cilj je utvrditi mogu li vrijednosne orijentacije biti prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima kod učenika strukovnih škola, nakon parcijalizacije utjecaja spola i dobi U istraživanju je sudjelovalo 760 učenika odabranih u grupni stratificirani uzorak iz deset strukovnih škola Rijeke i Opatije, prosječne dobi 17, 5 godina, uključujući gotovo 60% mladića. Podaci o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima su prikupljani mjernim instrumentom Stavovi prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba (Uzelac i Žakman, 2000). Za prikupljanje informacija o vrijednosnim orjentacijama je korištena Skala vrijednosnih orjentacija (Franc, Šakić i Ivčić, 2002). Provjerena je pouzdanost linearnih kompozita za pojedinu subskalu vrijednosne orijentacije, izračunate su korelacije i deskriptivni parametri vrijednosnih orijentacija i stavova prema sukobu i kao i tri nezavisne multiple regresijske analize. Utvrđena je slaba, ali statistički značajna povezanost koja upućuje na tendenciju da, nakon parcijalizacije spola i dobi, učenici koji prihvaćaju obrazac pobjeđivanja u socijalnim sukobima zastupaju hedonističku i ne-konvencionalnu orijentaciju. Istovremeno, učenici koji prihvaćaju obrazac suradnje u socijalnim sukobima zastupaju samoostvarujuću i ne-hedonističku orijentaciju.
Projekt / tema: 009-0342618-2193, 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 540764.Vlah_Loncaric_Tatalovic_2011_Vrijednosne_orijentacije_ponasanje_u_socijalnim_sukobima.pdf (tekst priložen 15. Stu. 2011. u 16:39 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=95104
http://hrcak.srce.hr/file/95104
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima
Upisao u CROSBI: darko@ufri.hr (darko@ufri.hr), 15. Stu. 2011. u 16:39 sati
Napomene:
Rad je kao pozvano predavanje prezentiran na skupu 3. znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem "Sistem preveniranja socijalnog isključivanja mladih", održanom 10.04.2010.g., Zenica, BiH ; objavljen u Zborniku / E. Vejo (ur.) ; Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2000. ; str. 73-76 ; ISBN 978-9958-697-14-2.



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4