Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvještaj o novčanom tijeku za 2010. godinu (CROSBI ID 177007)

Prilog u časopisu | stručni rad

Tušek, Boris Izvještaj o novčanom tijeku za 2010. godinu // Računovodstvo i porezi u praksi, 3 (2011), 20-27

Podaci o odgovornosti

Tušek, Boris

hrvatski

Izvještaj o novčanom tijeku za 2010. godinu

Sukladno odredbama članka 15. Zakona o računovodstvu (Narodne novine br. 109/2008.) financijski izvještaji su bilanca, račun dobiti i gubitka, izvještaj o novčanom tijeku, izvještaj o promjenama kapitala i bilješke uz financijske izvještaje. Prema odredbama spomenutog Zakona o računovodstva i Pravilnika o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja (Narodne novine br. 38/2008., 12/2009. i 130/2010) (Narodne novine broj 38/2008.) veliki i srednje veliki poduzetnici obvezni su sastavljati sve navedene financijske izvještaje, dok su poduzetnici klasificirani prema kriterijima iz Zakona o računovodstvu kao mali dužni sastavljati bilancu, račun dobiti i gubitka i bilješke uz financijske izvještaje. Mali poduzetnici nisu obvezni sastavljati izvještaj o novčanom tijeku i izvještaj o promjenama kapitala. Drugim riječima, izvještaj o novačnom tijeku za 2010. godinu obvezni su sastaviti veliki i srednje veliki poduzetnici. Poduzetnici se u smislu Zakona o računovodstvu razvrstavaju na male, srednje i velike ovisno o pokazateljima utvrđenim na zadnji dan poslovne godine koja prethodi poslovnoj godini za koju se sastavljaju financijski izvještaji, i to prema iznosu ukupne aktive, iznosu prihoda, te prosječnom broju radnika tijekom poslovne godine. Prema odredbama članka 13. Zakona o računovodstvu poduzetnik je dužan sastavljati i prezentirati godišnje financijske izvještaje primjenom Hrvatskih standarda financijskog izvještavanja (HSFI). Iznimno od ove odredbe, veliki poduzetnici i poduzetnici čije dionice ili dužnički vrijednosni papiri su uvršteni ili se obavlja priprema za njihovo uvrštenje na organizirano tržište vrijednosnih papira dužni su sastavljati i prezentirati godišnje financijske izvještaje primjenom Međunarodnih standarda financijskog izvještavanja (MSFI). Prema tome, srednje veliki poduzetnici, obveznici primjene HSFI-a, sastavljaju izvještaj o novačnom tijeku sukladno odrednicama HSFI-a, točnije HSFI-a 1 Financijski izvještaji, dok veliki poduzetnici koji primjenjuju MSFI, sastavljaju ovaj izvještaj primjenjujući odrednice MRS-a 7 Izvještaj o novčanom tijeku. Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja propisana je struktura i sadržaj izvještaja o novčanom tijeku. Tijekom 2010. godine objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja (Narodne novine br. 130/2010.) kojeg treba uzeti u obzir prilikom sastavljanja godišnjih financijskih izvještaja za 2010. godinu. Pri tome, struktura i sadržaj izvještaja o novčanom tijeku nisu promijenjeni u odnosu na prethodni Pravilnik. Ipak, odrednice MRS-a 7, kojeg primjenjuju obveznici primjene MSFI-a, detaljnije su od zahtjeva koji su utvrđeni Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja u dijelu koji se odnosi na izvještaj o novčanom tijeku, pa stoga obveznici primjene MSFI-a moraju izvještaj o novčanom tijeku koji je sastavljen primjenom MRS-a 7 reklasificirati u skladu s Pravilnikom ponajprije u dijelu poslovnih aktivnosti. Obveznici primjene MSFI-a prilikom sastavljanja izvještaja o novčanom tijeku u strukturi i sadržaju koji su utvrđeni Pravilnikom često imaju problema pri sastavljanju ovog izvještaja zbog činjenice da je Pravilnikom kao korektivna stavka dobiti prije oporezivanja za nenovčane rashode predviđena samo stavka amortizacije a ne i drugi nenovčani rashodi kao što su primjerice vrijednosna usklađenja, nerealizirane tečajne razlike i kamate i slično. Posebni je problem činjenica da se u dijelu poslovnih aktivnosti u strukturi i sadržaju izvještaja o novačnom tijeku po indirektnoj metodi u Pravilniku ne navodi stavka poreza na dobit a što se eksplicitno zahtijeva prema točki 35. MRS-a 7, pa obveznici saldo utvrđenog poreza na dobit umanjeno za plaćene akontacije unose pod poziciju ostalo. S druge strane, budući da se HSFI-om 1 ne utvrđuje struktura i sadržaj izvještaja o novčanom tijeku za obveznike primjene HSFI-a, odnosno s obzirom na to da se u HSFI-u 1 problematika sastavljanja izvještaja o novčanom tijeku obrađuje vrlo sažeto i načelno, obveznici primjene HSFI-a sastavljaju ovaj izvještaj prema strukturi i sadržaju koji je utvrđen Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja. U radu se detaljnije obrađuju odrednice MRS-a 7, te se navodi primjer sastavljanja izvještaja o novčanom tijeku primjenom direktne i indirektne metode prema MRS-u 7.

izvještaj o novčanom toku; metode sastavljanja; MRS 7

nije evidentirano

engleski

Cash flow statement for 2010. year

nije evidentirano

cash flow statement; methods for preparation; IAS 7

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3

2011.

20-27

objavljeno

1333-8374

1845-6448

Povezanost rada

Ekonomija