crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 544715

Zbornik radova

Autori: Bilać, Snježana; čarija, Dina; Puljiz, Tatjana; Sajfert, Lidija
Naslov: Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije
( The psychological diagnostic by inclusion in occupational therapy )
Izvornik: Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka 15. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Kongresni odbor (ur.). - Cavtat, Hrvatska : Hrvatsko psihološko društvo , 2007. 29-29.
Skup: 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost"
Mjesto i datum: Cavtat, Hrvatska, 14-17.11.2007.
Ključne riječi: psihološka dijagnostika; radna terapija kod djece; razvojni i kognitivni status; pažnja i ponašanje
( psychodiagnostic; occupational therapy in children; developmental and cognitive status; attention and behavior )
Sažetak:
Radna terapija (RT) je dio interdisciplinarnog tretmana u re/habilitaciji djece s različitim razvojnim odstupanjima, koja su posljedica ranog oštećenja mozga. Cilj RT je poticanje djetetovih funkcionalnih sposobnosti u svim područjima njegova života. Psiholog je dio dijagnostičkog tima, koji utvrđuje različita funkcionalna odstupanja kod djeteta, ali i njegovih preostalih sposobnosti i potencijala za daljnji razvoj. Cilj ovog rada jest prikazati ulogu psihološke dijagnostike u određivanju RT. Psiholog opaža i procjenjuje cjelokupno ponašanje djeteta korištenjem različitih dijagnostičkih tehnika. U dobi do 4 godine starosti djeteta određuje se opći razvojni status djeteta, kao i razvoj po različitim područjima razvoja te različita kvalitativna odstupanja u razvojnim područjima. U starijoj dobi, uz razvojni status, određuje se opći intelektualni status, verbalne i neverbalne te specifične intelektualne sposobnosti. Uz razvojne i kognitivne mjere, procjenjuju se kontakt, komunikacija, emocionalne reakcije te funkcija pažnje i kontrole ponašanja. Najčešće psihološke indikacije za uključivanje djeteta u RT su kvantitativna ili kvalitativna odstupanja u području spretnosti ruku i fine okulomotorike, u području vidne percepcije, vidno – prostorne integracije te odstupanja u kontroli ponašanja i pažnji. U radu će se na uzorku od 213 djece usporediti najčešće početne indikacije za RT sa indikacijama prilikom zadnjeg psihološkog pregleda, te preporučeni primjereni oblici poticanja razvoja djece kao dio evaluacije (re)habilitacijskog programa. U interpretaciji prikupljenih podataka pristupa se s aspekta dječje neuropsihologije pa se vodi računa o medicinskom stanju i tretmanu, uvjetima u kojima dijete odrasta, njegovom ponašanju, roditeljskim postupcima i stilovima ponašanja. To doprinosi diferencijalnoj dijagnostici i stvaranju psihološkog profila djeteta, s njegovim snagama i slabostima. Rezultat dijagnostičkog procesa treba biti konstruktivna akcija za dobrobit djeteta, kao što je sudjelovanje u izradi primjerenog habilitacijskog programa, te preporuka primjerenih uvjeta razvoja i odgojnih postupaka.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 013-1081870-2627
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: mcepanec@erf.hr (mcepanec@erf.hr), 18. Stu. 2011. u 12:44 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4