Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije (CROSBI ID 579828)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilać, Snježana ; čarija, Dina ; Puljiz, Tatjana ; Sajfert, Lidija
hrvatski
Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije
Radna terapija (RT) je dio interdisciplinarnog tretmana u re/habilitaciji djece s različitim razvojnim odstupanjima, koja su posljedica ranog oštećenja mozga. Cilj RT je poticanje djetetovih funkcionalnih sposobnosti u svim područjima njegova života. Psiholog je dio dijagnostičkog tima, koji utvrđuje različita funkcionalna odstupanja kod djeteta, ali i njegovih preostalih sposobnosti i potencijala za daljnji razvoj. Cilj ovog rada jest prikazati ulogu psihološke dijagnostike u određivanju RT. Psiholog opaža i procjenjuje cjelokupno ponašanje djeteta korištenjem različitih dijagnostičkih tehnika. U dobi do 4 godine starosti djeteta određuje se opći razvojni status djeteta, kao i razvoj po različitim područjima razvoja te različita kvalitativna odstupanja u razvojnim područjima. U starijoj dobi, uz razvojni status, određuje se opći intelektualni status, verbalne i neverbalne te specifične intelektualne sposobnosti. Uz razvojne i kognitivne mjere, procjenjuju se kontakt, komunikacija, emocionalne reakcije te funkcija pažnje i kontrole ponašanja. Najčešće psihološke indikacije za uključivanje djeteta u RT su kvantitativna ili kvalitativna odstupanja u području spretnosti ruku i fine okulomotorike, u području vidne percepcije, vidno – prostorne integracije te odstupanja u kontroli ponašanja i pažnji. U radu će se na uzorku od 213 djece usporediti najčešće početne indikacije za RT sa indikacijama prilikom zadnjeg psihološkog pregleda, te preporučeni primjereni oblici poticanja razvoja djece kao dio evaluacije (re)habilitacijskog programa. U interpretaciji prikupljenih podataka pristupa se s aspekta dječje neuropsihologije pa se vodi računa o medicinskom stanju i tretmanu, uvjetima u kojima dijete odrasta, njegovom ponašanju, roditeljskim postupcima i stilovima ponašanja. To doprinosi diferencijalnoj dijagnostici i stvaranju psihološkog profila djeteta, s njegovim snagama i slabostima. Rezultat dijagnostičkog procesa treba biti konstruktivna akcija za dobrobit djeteta, kao što je sudjelovanje u izradi primjerenog habilitacijskog programa, te preporuka primjerenih uvjeta razvoja i odgojnih postupaka.
psihološka dijagnostika; radna terapija kod djece; razvojni i kognitivni status; pažnja i ponašanje
nije evidentirano
engleski
The psychological diagnostic by inclusion in occupational therapy
nije evidentirano
psychodiagnostic; occupational therapy in children; developmental and cognitive status; attention and behavior
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-29.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka 15. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
Kongresni odbor
Cavtat: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
Podaci o skupu
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost"
predavanje
14.11.2007-17.11.2007
Cavtat, Hrvatska