crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 544744

Zbornik radova

Autori: Bilać, Snježana
Naslov: Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj
( Intellectual abilities in preschool children and later school achievement )
Izvornik: 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52
ISSN: 1330-1403
Skup: 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 28-29.11.2008.
Ključne riječi: intelektualne sposobnosti; predškolska djeca; školski uspjeh
( intellectual abilities; preschool children; school achievement )
Sažetak:
Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominanti. Cilj ovog rada je ustanoviti povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u školi, obzirom na spol djece i fazu školovanja (niži i viši razredi). Ispitanici i metode: Ispitano je 177 djece u vrtićima pred upis u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160 praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije korišteni su slijedeći testovi: Goodenough test „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI). Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim razredima negoli u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) su pokazale dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovo kod dječaka.
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Science Citation Index Expanded (SCI-EXP) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 013-1081870-2627
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: mcepanec@erf.hr (mcepanec@erf.hr), 18. Stu. 2011. u 12:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4