crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 544781

Zbornik radova

Autori: Bilać, Snježana
Naslov: Intelektualne sposobnosti i ponašanje djece pred polazak u školu i kasniji školski uspjeh
( Intellectual abilities and behavior in preschool children and later school achievement )
Izvornik: Zaštita zdravlja djece i mladih. Knjiga sažetaka 2. hrvatskog kongresa primijenjene psihologije / Kongresni odbor (ur.). - Opatija : Hrvatska psihološka komora , 2009. 36-36.
Skup: 2. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 03-07.06.2009.
Ključne riječi: intelektualne sposobnosti; prilagođenost ponašanja; predškolska djeca; školski uspjeh
( : intellectual abilities; behavior; preschool children; school achievement )
Sažetak:
S ciljem da se utvrdi povezanost intelektualnih sposobnosti i ponašanja djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u njoj ispitano je 177 djece u vrtićima pred upis u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160 praćeno do kraja osnovog školovanja. Metode : Za ispitivanje prilagođenosti ponašanja djece primijenjen je Upitnik za roditelje o simptomima neadekvatne adaptacije (SNA) Prapera. Za ispitivanje inteligencije korišteni su testovi : Goodenough test "Nacrtaj čovjeka" (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI). Rezultati : Prilagođenost ponašanja pred polazak u školu kod dječaka nije bila značajno povezana s mjerama školskog postignuća. Neprilagođeno ponašanje kod djevojčica (grupa tjelesnih simptoma) bilo je nisko, ali statistički značajno negativno povezano s uspjehom u višim razredima. Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije su bili relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i to viši u nižim razredima negoli u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) su pokazale dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovo kod dječaka. Zaključak : Rezultati su interpretirani u svjetlu spolnih i razvojno različitih obrazaca u povezanosti inteligencije i ponašanja djece pred polazak u školu i kasnijeg školskog uspjeha.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 013-1081870-2627
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: mcepanec@erf.hr (mcepanec@erf.hr), 18. Stu. 2011. u 13:07 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4