crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 544997

Časopis

Autori: Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Pavin Ivanec, Tea
Naslov: Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije
( Expectancy-value Theory of Motivation and the Choice of Teaching as a Career )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 20 (2011), 2; 299-318
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: teorija očekivanja i vrijednosti; odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika
( expectancy-value theory; teaching as a career choice; teacher motivation; questionnaire validation )
Sažetak:
Spoznaje o motivaciji za učiteljsku profesiju dobivene su na malom broju istraživanja, kojima najčešće nedostaje jasni teorijsko-konceptualni i analitički okvir koji bi bio utemeljen na recentnim teorijama motivacije i odabira karijere. Svrha je ovoga istraživanja bila provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006), temeljen na motivacijskoj teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst. Cilj je također bio validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata učiteljskih studija zagrebačkoga i riječkoga sveučilišta na kojima je primijenjen Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije. Faktorska je struktura hrvatske verzije dobro replicirala originalnu s obzirom na brojnost faktora i izrazite razlike između hrvatskoga i australskoga obrazovnog konteksta te načina obrazovanja učitelja i njihova socijalnog statusa. Dobiveni rezultati govore u prilog konstruktnoj valjanosti Upitnika i primjenjivosti modela odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) za objašnjenje odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Naše su studente učiteljskoga studija za ovo zanimanje najviše motivirali rad s djecom, mogućnost društvenoga doprinosa i procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje, a u manjoj mjeri osobne vrijednosti poput sigurnosti zaposlenja i vremena za obitelj.
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije
Upisao u CROSBI: jugovic@idi.hr (jugovic@idi.hr), 18. Stu. 2011. u 14:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4