Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije (CROSBI ID 177387)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 299-318

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije

Spoznaje o motivaciji za učiteljsku profesiju dobivene su na malom broju istraživanja, kojima najčešće nedostaje jasni teorijsko-konceptualni i analitički okvir koji bi bio utemeljen na recentnim teorijama motivacije i odabira karijere. Svrha je ovoga istraživanja bila provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006), temeljen na motivacijskoj teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst. Cilj je također bio validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata učiteljskih studija zagrebačkoga i riječkoga sveučilišta na kojima je primijenjen Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije. Faktorska je struktura hrvatske verzije dobro replicirala originalnu s obzirom na brojnost faktora i izrazite razlike između hrvatskoga i australskoga obrazovnog konteksta te načina obrazovanja učitelja i njihova socijalnog statusa. Dobiveni rezultati govore u prilog konstruktnoj valjanosti Upitnika i primjenjivosti modela odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) za objašnjenje odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Naše su studente učiteljskoga studija za ovo zanimanje najviše motivirali rad s djecom, mogućnost društvenoga doprinosa i procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje, a u manjoj mjeri osobne vrijednosti poput sigurnosti zaposlenja i vremena za obitelj.

teorija očekivanja i vrijednosti; odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika

nije evidentirano

engleski

Expectancy-value Theory of Motivation and the Choice of Teaching as a Career

nije evidentirano

expectancy-value theory; teaching as a career choice; teacher motivation; questionnaire validation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2011.

299-318

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost