crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 545763

Knjiga

Autori: Pranjić, Marko
Naslov: Nastavna metodika u riječi i slici
( Teaching methodics in word and picture )
Vrsta knjige: Udžbenici i skripta
Formalni urednik/ci: Rona Bušljeta
Izdavač: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2013
Stranica: 604
ISBN: 978-953-7823-06-1
Ključne riječi: nastavna metodika; nastavnik; učenik; obrazovanje nastavnika; nastavni oblici; evaluacija
( Teaching methodics; Teacher; Student; Education of Teachers; Forms of Teaching; Evaluation )
Sažetak:
Nastavna metodika ima u vidu i računa sa svim predmetima koji omogućavaju šire i dublje sagledavanje odgojno-obrazovnih problema, odnosno s disciplinama iz kojih se uzimaju sadržaji, tj. nastavni program određenog predmeta. Ako predmetna metodika pokriva tek segment nastavničke naobrazbe, onda nema razloga ne govoriti unutar toga i o područnoj metodici, jer će mnogi nastavnici biti nositelji po više predmeta iz istog područja (npr. matematika i fizika, grčki i latinski, engleski i njemački itd.) koji između sebe, a s metodičkog stajališta imaju puno toga sličnog pa i istog. Ovdje pretjerano insistiranje na specifičnostima pojedinog predmetnog sadržaja, a s metodičkog stajališta, može više štetiti nego koristiti, a s ekonomičnog, ne bi imalo razloga dodatno opterećivati studenta s nečim što je isto ili vrlo slično već naučio u jednoj predmetnoj metodici. Ono što takve predmete međusobno razlikuje, prvenstveno su njihovi sadržaji i prateće znanstvene metodologije za koje nastavna metodika kao takva nije nadležna premda je veoma svjesna važnosti predmetnog sadržaja kad je u pitanju postizanje nastavnog cilja. Prvenstveni zadatak nastavne metodike ipak je rješavanje problema načina poučavanja i učenja, prenošenja i usvajanja sadržaja, tretiranje odgajanika u nastavi, odnosa između odgajanika i odgajatelja (učenika - nastavnika), stvaranja učinkovita nastavnog okruženja, upotrebe adekvatnih nastavnih sredstava i pomagala itd., a logika toga postupka veoma je slična kod mnogih predmeta, osobito kad oni pripadaju istom području. To i jest razlog zbog kojega nastavna metodika ima više u vidu faktore objedinjavanja, a manje cjepkanja nastave na pojedine školske predmete, odnosno sinteze vrlo različitih spoznaja i djelatnosti relevantnih u procesu odgoja i izobrazbe nastavnika koja imaju svoju nutarnju logiku bez obzira na konkretne sadržaje određenog školskog predmeta.
Projekt / tema: 226-2261681-0827
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstvena
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: mpranjic@hrstud.hr (mpranjic@hrstud.hr), 19. Stu. 2011. u 07:58 sati
Napomene:
Knjiga se koristi kao sveučilišni udžbenik u sklopu nastavničke naobrazbe na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu i to za kolegije predmetnih metodika kao i praktičnih vježbi



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4