crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 549014

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Domović, Vlatka
Naslov: Učiteljska profesija i profesionalni identitet učitelja
( The teaching profession and teacher professional identity )
Knjiga: Učitelji i njihovi mentori
Urednik/ci: Vizek Vidović, Vlasta
Izdavač: Institut za društvena istraživanja
Grad: Zagreb
Godina: 2011
Serija: Znanost i društvo
Raspon stranica:: 11-37
Ukupni broj stranica u knjizi:: 247
ISBN: 978-953-6218-45-5
Ključne riječi: profesionalni identitet učitelja učiteljska profesija
( teacher professional identity, teaching profession )
Sažetak:
U uvodnom dijelu poglavlja otvara se teorijska rasprava o određenju profesije i ključnim elementima koji jedno zanimanje čine profesijom. Na temelju općih spoznaja o prirodi profesije u nastavku se analiziraju pretpostavke i argumenti u prilog tezi o učiteljstvu kao profesiji. Kao okvir za razmatranje evolucije učiteljske profesije opisan je Hargreavesov model (2000, 2003) koji prepoznaje razvoj učiteljstva kao profesije kroz 4 razdoblja: predprofesionalno razdoblje, razdoblje autonomnog profesionalizma, razdoblje kolegijalnog profesionalizma te postprofesionalno ili postmoderno razdoblje. U svakom se razdoblju nudi različito shvaćanje učiteljske uloge i profesionalnog razvoja učitelja. U drugom dijelu poglavlja izložen je „psihološki profi l“ učiteljske uloge s pomoću analize pojma profesionalnog identiteta. Polazište za analizu komponenata učiteljskoga profesionalnog identiteta jest Krothagenov model luka koji na identitet gleda kao na dinamični odnos dubokih i površinskih slojeva ličnosti u dodiru s profesionalnim okruženjem. Poglavlje završava prikazom dva tipa profesionalnog identiteta: poduzetničkog i aktivističkog, koji su smješteni na dimenziji omeđenoj menedžerskim i njemu suprotnim demokratskim školskim ozračjem. U zaključnome se razmatranju nudi okvir za promišljanje i unapređivanje učiteljske profesije i razvoj njezina profesionalnog identiteta (Sachs, 2004) koji se sastoji od sljedećih elemenata: učenja, uključenosti, partnerstva, suradnje i aktivizma.
Projekt / tema: 227-2271168-1700, 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: iris@idi.hr (iris@idi.hr), 21. Stu. 2011. u 20:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4