Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učiteljska profesija i profesionalni identitet učitelja (CROSBI ID 44858)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Domović, Vlatka Učiteljska profesija i profesionalni identitet učitelja // Učitelji i njihovi mentori / Vizek Vidović, Vlasta (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2011. str. 11-37

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka

hrvatski

Učiteljska profesija i profesionalni identitet učitelja

U uvodnom dijelu poglavlja otvara se teorijska rasprava o određenju profesije i ključnim elementima koji jedno zanimanje čine profesijom. Na temelju općih spoznaja o prirodi profesije u nastavku se analiziraju pretpostavke i argumenti u prilog tezi o učiteljstvu kao profesiji. Kao okvir za razmatranje evolucije učiteljske profesije opisan je Hargreavesov model (2000, 2003) koji prepoznaje razvoj učiteljstva kao profesije kroz 4 razdoblja: predprofesionalno razdoblje, razdoblje autonomnog profesionalizma, razdoblje kolegijalnog profesionalizma te postprofesionalno ili postmoderno razdoblje. U svakom se razdoblju nudi različito shvaćanje učiteljske uloge i profesionalnog razvoja učitelja. U drugom dijelu poglavlja izložen je „psihološki profi l“ učiteljske uloge s pomoću analize pojma profesionalnog identiteta. Polazište za analizu komponenata učiteljskoga profesionalnog identiteta jest Krothagenov model luka koji na identitet gleda kao na dinamični odnos dubokih i površinskih slojeva ličnosti u dodiru s profesionalnim okruženjem. Poglavlje završava prikazom dva tipa profesionalnog identiteta: poduzetničkog i aktivističkog, koji su smješteni na dimenziji omeđenoj menedžerskim i njemu suprotnim demokratskim školskim ozračjem. U zaključnome se razmatranju nudi okvir za promišljanje i unapređivanje učiteljske profesije i razvoj njezina profesionalnog identiteta (Sachs, 2004) koji se sastoji od sljedećih elemenata: učenja, uključenosti, partnerstva, suradnje i aktivizma.

profesionalni identitet učitelja učiteljska profesija

nije evidentirano

engleski

The teaching profession and teacher professional identity

nije evidentirano

teacher professional identity, teaching profession

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-37.

objavljeno

Podaci o knjizi

Učitelji i njihovi mentori

Vizek Vidović, Vlasta

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2011.

978-953-6218-45-5

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija