Godina: 2011
Serija: Znanost i društvo
Stranica: 247
ISBN: 978-953-6218-45-5
Ključne riječi: profesionalni razvoj učitelja; mentorstvo učitelja; mentorske kompetencije
( teacher professional development; teacher mentoring; mentor competences )
Knjiga Učitelji i njihovi mentori – uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja rezultat je rada u okviru znanstveno-istraživačkoga projekta „Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva“ financiranog od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Jedan od glavnih ciljeva projekta bio je istražiti kako iskustvo tijekom inicijalnog obrazovanja učitelja i razdoblja pripravništva utječe na oblikovanje profesionalnog identiteta učitelja. Glavna namjera autorica knjige bila je integrirati teorijske pristupe i recentna međunarodna istraživanja u području ranog profesionalnog razvoja učitelja s rezultatima našeg istraživanja te postaviti okvir za planiranje, provedbu i stvaranju uvjeta za učinkovito mentoriranje studenata učiteljstva i učitelja na pragu njihove nastavničke karijere. Knjiga ima karakter znanstvene monografije, pozitivno su je recenzirale znanstvene savjetnice prof.dr.sc. Vesna Vlahović Štetić i prof.dr.sc. Dubravka Miljković a tiskana je kao 29. publikacija edicije „Znanost i društvo“ u izdanju Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Knjiga obuhvaća pet poglavlja u kojima se obrađuju sljedeće teme: Prvo poglavlje Učiteljska profesija i profesionalni identitet učitelja (Vlatka Domović). sadrži teorijsku raspravu teorijsku rasprave o određenju profesije i ključnim elementima koji jedno zanimanje čine profesijom koja uključuje prikaz evolucije profesionalizma učiteljskog poziva, analizu dimenzija i tipova profesionalnog identiteta učitelja, te pretpostavke i argumente u prilog teze o učiteljstvu kao profesiji. U drugom poglavlju Profesionalni razvoj učitelja (Vlasta Vizek Vidović) u kojem je težište na prikazu glavnih istraživačkim metoda i rezultata u ovom području opisuju se tri perspektive u proučavanju profesionalnog razvoja učitelja: usmjerenost na praćenje razvoja kompetencija i emocionalnih reakcija učitelja u različitim fazama njihove karijere ; istraživanje unutrašnjih i vanjskih činitelja koji pridonose formiranju profesionalnog identiteta te utvrđivanje glavnih razvojnih zadataka i sukladnih strategija djelotvorne podrške učiteljima u pojedinim fazama njihovog profesionalnog razvoja. Treće poglavlje Uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja (Vlasta Vizek Vidović i Antonija Žižak) bavi se analizom mentorske uloge i mentorskih kompetencija te se prikazuju etape razvoja mentorskog odnosa i njima svojstveni mentorski zadaci. U poglavlju su zasebno izdvojene specifičnosti mentorskog rada sa studentima učitlejskog studija na školskoj praksi. U četvrtom poglavlju Mentorstvo u Hrvatskoj: različite perspektive (Iris Marušić, Tea Pavin Ivanec i Karin Doolan) iznose se praktična domaća iskustva vezana uz organizaciju i mentoriranje školske prakse za vrijeme studija te potom i pripravničkog staža – iz perspektive studenta, odnosno, učitelja pripravnika i iz perspektive njihovih mentora. Peto poglavlje Podrška mentorima u radu i profesionalnom razvoju (Vlasta Vizek Vidović i Antonija Žižak) obuhvaća prikaz ključnih područja podrške mentorima u njihovom profesionalnom razvoj i radu. Opisane su obrazovna, legislativna i institucijska, supervizijska, kolegijalna podrška. Informacijska podrška daje uvid u ključne mrežne stranice u ovom području a uz to su predstavljeni i neki temeljni instrumenti koji se mogu primijeniti u neposrednom planiranju i provedbi procesa mentoriranja.
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Kategorija: Ostalo
Upisao u CROSBI: iris@idi.hr (iris@idi.hr), 21. Stu. 2011. u 21:16 sati