Autori: Mlinarić, Dubravka; Gregurović, Snježana
Naslov: Kartografska vizualizacija i slika Drugoga na primjeru višestruko graničnih prostora
( Cartographic Visualisation and the Image of the Other in the Example of Multiple Borderlands )
Izvornik: Migracijske i etničke teme (1333-2546) 27 (2011), 3; 345-373
Ključne riječi: karta; predodžba; imagologija; Drugi; višegranični prostori
( map; image; imagology; Other; multiple borderlands )
U članku se preispituju komunikacijske mogućnosti ranonovovjekovne karte kao povijesnog izvora u teorijsko-metodološkim okvirima povijesne imagologije i konstrukcionističke teorije. Komparativnom analizom otkrivaju se višestruke reprezentacije i slike Drugoga. One su ovisne ne samo o kartografskim vještinama autora, njihovom odabiru ponuđenih informacija i primijenjenim kartografskim tehnologijama nego i habsburškim, mletačkim i osmanskim imperijalnim strategijama i kartografskim politikama na višegraničju ranog novog vijeka. Zahvaljujući njihovoj sugestivnosti, kartama se često interpretiralo pa čak i manipuliralo geografskim, ideološkim, konfesionalnim, kulturnim i lingvističkim slikama i značenjima. Drugi nije uvijek oslikavan kao drugačiji s druge strane granice, nego i kao različitost „među nama“. Kroz cijelu lepezu složenog prikazivanja Drugoga, nekad i imperijalno impostiranih, europski su ali i hrvatski kartografi stvorili strukturirani i hijerarhijski pristup u kartografiranju i kartiranju Drugoga. Suvremeno iščitavanje tih izvora zahtijeva dobro poznavanje okolnosti nastanka pojedinačne karte ali i kritički pristup ne samo izvorima već i interpretacijskim obrascima. Na kraju je nužno kartu sravniti s komplementarnim povijesnim izvorom „druge strane“ u svrhu premošćivanja i prerade postojećih mentalnih mapa i nadogradnje interkulturnih kompetencija da bismo bolje upoznali Drugoga.
Projekt / tema: 076-0762385-2378, 076-0762385-1516
Sociologija,Demografija,Povijest
URL Internet adrese: http://http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=115921