crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 553177

Zbornik radova

Autori: Vranić, Andrea; Ivanec, Dragutin
Naslov: Novi testovi perceptivnih sposobnosti, učenja i pamćenja
( New test of perceptive abilites, learning and memory )
Izvornik: 20. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb :
Skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, 7.-9.4.2011.
Ključne riječi: testovi; pažnja; pamćenje; učenje
( tests; attention; memory; learning )
Sažetak:
Testovi specifičnih sposobnosti od velikog su značaja u području diferencijalne psihodijagnostike u poslovima selekcije, kao i istraživačkoj djelatnosti. Autori će prezentirati nekoliko novih testova iz područja percepcije, pamćenja te brzine učenja. U području percepcije, razvijeno je nekoliko novih testova, koji od ispitanika zahtijevaju sposobnost brz i točne identifikacije, te uočavanje malih razlika u vizualnim strukturama. U Testu plašteva zadatak ispitanika je da odabere jedan od plašteva koji odgovara zadanom liku. Test rotacije likova u dvodimenzionalnom prostoru sadrži zadatke u kojima je potrebno odabrati koji do ponuđenih likova je moguće dobiti rotacijom zadanog lika, dok se u Testu rotacije likova u trodimenzionalnom prostoru od ispitanika zahtijeva da odabere koji od ponuđenih likova ne odgovara zadanom trodimenzionalnom liku. Izrađena su i tri testa perceptivne brzine sačinjena od verbalnih i neverbalnih zadataka. U području mjerenja pamćenja i učenja razvijeno je nekoliko novih i originalnih testova namijenjenih isključivo za računalnu primjenu- Tri testa brzine učenja mogu se koristiti zasebno, ali i u bateriji. Prvi test brzine učenja sastoji se od zadataka uparivanja riječi i likova, drugi test brzine učenja sastoji se od zadataka učenja pseudoriječi, dok se treći test sastoji od zadataka uparivanja imena i lica. Razvijena su i četiri testa za mjerenje radnog odnosno kratkoročnog pamćenja: Test pamćenja alfanumeričkih nizova od ispitanika zahtijeva pamćenje nizova sačinjenih od brojki i slova različite dužine. Kod Testa pamćenja likova zadatak ispitanika jest da upamti zadani lik i zatim ga prepozna među kasnije prikazanim likovima. U testu prostornog pamćenja zadatak ispitanika jest da upamti i točno reproducira redoslijed kojim se pojavljuju elementi u zadanoj matrici. U četvrtom testu pamćenja ispitaniku se u ograničenom vremenskom intervalu prezentira tekst nakon čega treba odgovoriti na niz pitanja vezanih uz činjenice sadržane u tekstu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 130-1301683-1417, 130-0000000-3295
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: avranic@ffzg.hr (avranic@ffzg.hr), 23. Stu. 2011. u 15:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4