crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 553927

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Hebrang, Branko
Naslov: Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja
( Paid Information Sources and the „Knowledge Society“ Paradox )
Knjiga: Komunikacija i mediji u krizi
Urednik/ci: Labaš, Danijel
Izdavač: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2011
Raspon stranica:: 13-28
Ukupni broj stranica u knjizi:: 256
ISBN: 978-953-7823-00-9
Ključne riječi: masovni mediji, javno znanje, odnosi s javnošću, preventivna cenzura, uvjeravanje, promidžba, pseudodogađaji
( mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events )
Sažetak:
U članku se obrazlaže teza o utjecaju obavijesti za masovne medije koje pripremaju službe za odnose s javnošću s integriranim diskursom uvjeravanja i promidžbe u funkciji planiranog, po nalogu principala ili klijenta, upravljanja javnim znanjem. Problematično jest kada predloženi prikaz objekata, odnosa i društvenih procesa te službe nije u skladu s onim što se dogodilo u stvarnosti pa se u masovnim medijima pronose pseudoobavijesti koje postaju javno znanje u suprotnosti s načelima informacijske i komunikacijske znanosti, etike masovnih medija pa i pravnog poretka. Nametnuto brisanje granica između odnosa s javnošću i novinarstva razara vrijednosti iz pretpostavljenoga modela društvene odgovornosti medija. Umjesto javnoga dijaloga u masovnim medijima o važnim društvenim pitanjima diskutira se o pogrješnim obavijestima, dezinformacijama i pseudodogađajima što vodi u zabludu. Tako se stvara iluzija društvenog dijaloga koji bez istine ne vodi k slobodi i dobrobiti za društvenu zajednicu. Paradoksalno je što u javnom dijalogu društva znanja vodeći komunikacijski sustavi novinarstva/masovnih medija i odnosa s javnošću ne razmjenjuju istinite već pseudoobavijesti kao korisne informacije.
Projekt / tema: 130-1301799-1999
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti
Upisao u CROSBI: bhebrang@hrstud.hr (bhebrang@hrstud.hr), 23. Stu. 2011. u 22:59 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4