Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja (CROSBI ID 45080)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Hebrang, Branko Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja // Komunikacija i mediji u krizi / Labaš, Danijel (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 13-28

Podaci o odgovornosti

Hebrang, Branko

hrvatski

Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja

U članku se obrazlaže teza o utjecaju obavijesti za masovne medije koje pripremaju službe za odnose s javnošću s integriranim diskursom uvjeravanja i promidžbe u funkciji planiranog, po nalogu principala ili klijenta, upravljanja javnim znanjem. Problematično jest kada predloženi prikaz objekata, odnosa i društvenih procesa te službe nije u skladu s onim što se dogodilo u stvarnosti pa se u masovnim medijima pronose pseudoobavijesti koje postaju javno znanje u suprotnosti s načelima informacijske i komunikacijske znanosti, etike masovnih medija pa i pravnog poretka. Nametnuto brisanje granica između odnosa s javnošću i novinarstva razara vrijednosti iz pretpostavljenoga modela društvene odgovornosti medija. Umjesto javnoga dijaloga u masovnim medijima o važnim društvenim pitanjima diskutira se o pogrješnim obavijestima, dezinformacijama i pseudodogađajima što vodi u zabludu. Tako se stvara iluzija društvenog dijaloga koji bez istine ne vodi k slobodi i dobrobiti za društvenu zajednicu. Paradoksalno je što u javnom dijalogu društva znanja vodeći komunikacijski sustavi novinarstva/masovnih medija i odnosa s javnošću ne razmjenjuju istinite već pseudoobavijesti kao korisne informacije.

masovni mediji, javno znanje, odnosi s javnošću, preventivna cenzura, uvjeravanje, promidžba, pseudodogađaji

nije evidentirano

engleski

Paid Information Sources and the „Knowledge Society“ Paradox

nije evidentirano

mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events

nije evidentirano

Podaci o prilogu

13-28.

objavljeno

Podaci o knjizi

Komunikacija i mediji u krizi

Labaš, Danijel

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-7823-00-9

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti