Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke (CROSBI ID 581732)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Težak-Bogović, Ivana Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke. 2010

Težak-Bogović, Ivana

Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke

Već nekoliko desetljeća provode se istraživanja o tome što neke učenike čini uspješnijima u čitanju na stranom jeziku od drugih. Pokazalo se kako su dobri čitatelji svjesniji strukture diskursa što znači da su sposobni prepoznati signalne mehanizme pomoću kojih su organizirane informacije u tekstu kojeg čitaju (Grabe, 2003 ; Williams, 2007). Osim metalingvističke svjesnosti, svjesnost o strukturi diskursa obuhvaća i poznavanje i pravilno korištenje strategija čitanja koje pomažu rješavanju problema u procesu čitanja i lakšem tumačenju već spomenutih signalnih mehanizama u tekstu. U našem istraživanju krenuli smo od hipoteze da se eksplicitnim poučavanjem odabranih strategija čitanja na nastavi engleskog jezika pravne struke može podići svjesnost učenika o strukturi diskursa, a time i razumijevanje teksta. Tijekom istraživanja u kojem je sudjelovalo 16 ispitanika, koristili smo se sljedećim instrumentima: upitnikom SORS (Survey of Reading Strategies) (Sheory i Mokhtari, 2001), posebno konstruiranim testom čitanja s razumijevanjem te polustrukturiranim intervjuom kojim smo provjerili razumijevanje procesa čitanja i strukture diskursa prije i poslije pouke. Statistička analiza prikupljenih podataka pokazala je kako su nakon pouke u strategijama čitanja ispitanici postigli znatno bolje rezultate u razumijevanju teksta te lakše prepoznavali diskursne signale u tekstu kao i strukturu teksta.

svjesnost o diskursu; strategije čitanja; strani jezik struke

Building awareness of discourse structure through teaching reading strategies in English for specific puproses class

discourse awareness; reading startegies; English for Specific Purposes