Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Liessmannova teorija neobrazovanosti u znanstvenoj perspektivi (CROSBI ID 179195)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Pastuović, Nikola Liessmannova teorija neobrazovanosti u znanstvenoj perspektivi // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 2; 153-170

Podaci o odgovornosti

Pastuović, Nikola

hrvatski

Liessmannova teorija neobrazovanosti u znanstvenoj perspektivi

U radu se testira znanstvena utemeljenost Teorije neobrazovanosti Konrada Paula Liessmanna. On hipostazira da postoji samo jedan obrazovanja vrijedan cilj, a to je formiranje osobnosti koje se postiže obrazovanjem, dok izobrazbom taj cilj nije moguće postići, nego ga je moguće poništiti. Znanstvena evaluacija navedenih teza pokazuje da pored formiranja osobe postoji više tzv. vanjskih ciljeva obrazovanja, te da se vanjski i unutarnji ciljevi (razvoj osobe) mogu, ali i ne moraju neutralizirati. Opovrgava se teza da se kognitivni razvoj osobe postiže samo obrazovanjem budući da se kristalizirana inteligencija koja se razvija doživotno razvija cjeloživotnom izobrazbom. Provjerava se utjecaj obrazovanja i drugih formata učenja na moralni razvoj osobe. Potvrđuje se da se obrazovanjem unaprjeđuje moralno rasuđivanje, ali ne nužno i moralnost u smislu internaliziranih vrijednosti i moralnog ponašanja. Moralno se rasuđivanje u većoj mjeri ostvaruje obrazovanjem, dok se cjeloživotnom izvanodgojnom socijalizacijom (iskustvenim učenjem)prethodno postignuti odgojni učinci edukacijedobrim dijelom potiru. Time je taj dio Liessmannove teorije samo djelomično potvrđen.

formiranje osobe; obrazovanje; izobrazba; kognitivni razvoj; moralni razvoj

nije evidentirano

engleski

Liessmann's Theory of Miseducation in Scientific Point of View

nije evidentirano

personality development; education; nonformal education; cognitive development; moral development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

152 (2)

2011.

153-170

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija