crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 555803

Zbornik radova

Autori: Balić Šimrak, Antonija; Šverko, Iva; Županić Benić, Marijana
Naslov: U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju
( The advantage of a holistic approach to the art curriculum in early education )
Izvornik: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju / Žabčić, Danijel ; Balić Šimrak, Antonija ; Levačić, Ljubomir ; Horvat Blažinović, Kristina (ur.). - Zagreb : Europski centar za sustavna i napredna istraživanja i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu , 2011. 51-62 (ISBN: 978-953-7210-44-1).
Skup: 5. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 10-12.11.2011.
Ključne riječi: umjetnost, holistički pristup, stvaralaštvo, dijete, osobnost, autentičnost
( art, holistic approach, creativity, child, personality, authenticity )
Sažetak:
Stvaralaštvo je spontani put u kojem na početku ne znamo kuda ćemo dospjeti ; u tom procesu nije primarno stići na zadani cilj jer rezultat uvelike ovisi o spontanosti i neočekivanoj promjeni zadanog pravca. Racionalno razmišljanje, tako zastupljeno u našim obrazovnim programima, tek je dio cjelovitog psihološkog funkcioniranja djeteta. Škola treba omogućiti razvoj svih potencijala djeteta – emocionalnih, intelektualnih i kreativnih. Upravo slobodna i opuštena atmosfera na satovima umjetnosti može služiti kao poticaj za razvoj kreativnosti i prihvaćanje vlastite emocionalnosti, te time biti ključ za razvoj učenika u potpune osobe. Upravo zato važno je poticati djecu da što slobodnije izraze svoj doživljaj, kako bi produkt njihova rada proizišao iz njihove iskrenosti, kreativnosti i originalnosti. Učenicima treba pružiti više vremena unutar kojeg se mogu likovno izraziti, pružiti im mogućnost istraživanja različitih medija i prirodnog okruženja, ohrabrivati ih za različite načine likovnog izražavanja i ukazati na važnost njihova rada. Odgajatelji ili učitelji trebaju istraživati umjetnost s djecom i otkrivati prisutnost umjetnosti u svemu što nas okružuje. Proces upoznavanja umjetnosti, koji se događa u vrtiću i školi trebao bi se sastojati i od pripreme učenika da se kritički odnose prema radu drugih, te da budu u kontaktu sa svjetski značajnim likovnim djelima, preko posjeta galerijama, muzejima. U takvom pogledu na likovno stvaralaštvo ogleda se holistički pristup kurikulumu likovne kulture.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1555
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Znanost o umjetnosti
Puni text rada: 555803.u_prilog_holistikom_pristupu.pdf
Upisao u CROSBI: isverko@pilar.hr (isverko@pilar.hr), 24. Stu. 2011. u 18:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4