crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 555811

Časopis

Autori: Babarović, Toni; Šverko, Iva
Naslov: Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola
( Vocational maturity of primary school students in Croatia )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 14 (2011), 1; 91-109
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: profesionalna zrelost; Test informiranosti o zanimanjima (TIZ); karijera; izbor zanimanja
( vocational maturity; Test of occupational knowledge (TOK); career; vocational choice )
Sažetak:
Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca da na temelju detaljnog istraživanja svojih osobina i prikupljanja informacija o svijetu rada isplanira svoj profesionalni put i donese realnu odluku o svojoj karijeri. Cilj ovog rada bio je utvrditi razinu profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovne škola te ustanoviti u kojoj je mjeri profesionalna zrelost povezana s nekim obilježjima učenika. Na reprezentativnim uzorcima učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N = 1266) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima. Test je konstruiran za potrebe ovog istraživanja i mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Ustanovljeno je kako je test primjerene težine za učenike osmih razreda, dok je mlađim učenicima težak, a potvrđena je i odlična unutarnja konzistencija testa te jasna konvergencija svih čestica prvoj glavnoj komponenti. Prema dobivenim rezultatima, profesionalna zrelost raste u funkciji dobi, iako je u svim dobnim uzorcima dosta niska. Učenice sustavno pokazuju viši stupanj profesionalne zrelosti od učenika, neovisno o dobi. Profesionalna zrelost umjereno je povezana sa školskim uspjehom, profesionalnim aspiracijama i obrazovanjem roditelja te neznatno povezana s uključenosti u proces odabira zanimanja. U skladu s dobivenim rezultatima, smatramo kako Test informiranosti o zanimanjima (čija je elektronička inačica dostupna na stranici www.karijera.hr) može poslužiti u svrhu detekcije onih učenika kojima nedostaju informacije o svijetu rada i koji stoga ne mogu donijeti zrelu profesionalnu odluku. Također, smatramo kako učenike petih, šestih i sedmih razreda treba uključiti u školske programe za poticanje profesionalnog razvoja, dok klasično profesionalno usmjeravanje utemeljeno na diferencijalističkom pristupu treba ponuditi nedovoljno informiranim učenicima osmih razreda.
Projekt / tema: 194-1941558-1555
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola
Upisao u CROSBI: isverko@pilar.hr (isverko@pilar.hr), 24. Stu. 2011. u 18:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4