Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola (CROSBI ID 179272)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Babarović, Toni ; Šverko, Iva Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola // Suvremena psihologija, 14 (2011), 1; 91-109

Podaci o odgovornosti

Babarović, Toni ; Šverko, Iva

hrvatski

Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola

Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca da na temelju detaljnog istraživanja svojih osobina i prikupljanja informacija o svijetu rada isplanira svoj profesionalni put i donese realnu odluku o svojoj karijeri. Cilj ovog rada bio je utvrditi razinu profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovne škola te ustanoviti u kojoj je mjeri profesionalna zrelost povezana s nekim obilježjima učenika. Na reprezentativnim uzorcima učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N = 1266) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima. Test je konstruiran za potrebe ovog istraživanja i mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Ustanovljeno je kako je test primjerene težine za učenike osmih razreda, dok je mlađim učenicima težak, a potvrđena je i odlična unutarnja konzistencija testa te jasna konvergencija svih čestica prvoj glavnoj komponenti. Prema dobivenim rezultatima, profesionalna zrelost raste u funkciji dobi, iako je u svim dobnim uzorcima dosta niska. Učenice sustavno pokazuju viši stupanj profesionalne zrelosti od učenika, neovisno o dobi. Profesionalna zrelost umjereno je povezana sa školskim uspjehom, profesionalnim aspiracijama i obrazovanjem roditelja te neznatno povezana s uključenosti u proces odabira zanimanja. U skladu s dobivenim rezultatima, smatramo kako Test informiranosti o zanimanjima (čija je elektronička inačica dostupna na stranici www.karijera.hr) može poslužiti u svrhu detekcije onih učenika kojima nedostaju informacije o svijetu rada i koji stoga ne mogu donijeti zrelu profesionalnu odluku. Također, smatramo kako učenike petih, šestih i sedmih razreda treba uključiti u školske programe za poticanje profesionalnog razvoja, dok klasično profesionalno usmjeravanje utemeljeno na diferencijalističkom pristupu treba ponuditi nedovoljno informiranim učenicima osmih razreda.

profesionalna zrelost; Test informiranosti o zanimanjima (TIZ); karijera; izbor zanimanja

nije evidentirano

engleski

Vocational maturity of primary school students in Croatia

nije evidentirano

vocational maturity; Test of occupational knowledge (TOK); career; vocational choice

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (1)

2011.

91-109

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost