Dimenzije obiteljskih odnosa kao prediktori vršnjačkim odnosima djece školske dobi (CROSBI ID 179394)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Klarin, Mira
hrvatski
Dimenzije obiteljskih odnosa kao prediktori vršnjačkim odnosima djece školske dobi
Cilj ovog ispitivanja je istražiti povezanost između odnosa roditelj-dijete i djetetovih vršnjačkih odnosa. Predloženi model pretpostavlja da je kvaliteta odnosa s roditeljima povezana sa slikom o sebi koja dalje utječe na uspješnu integraciju djeteta u svijet vršnjaka. U ispitivanju je sudjelovalo 263 djece (10-14 godina). Kvaliteta interakcije roditelj-dijete promatrana je uz pomoć prihvaćanja i odvijanja od oba roditelja. Vršnjački odnosi promatrani su u kvaliteti odnosa u dijadi, prihvaćanja i odbijanja od vršnjaka. Slika o sebi uključuje opće i socijalno samopoštovanje. Rezultati upućuju na zaključak da je prihvaćanje od oca prediktivno za kvalitetu odnosa u dijadi i za odbijanje od vršnjaka. Djetetova slika o sebi ima medijatorsku ulogu u objašnjenju povezanosti između obiteljske interakcije, osobito prihvaćanja od oca i interakcije s vršnjacima. Pozitivna slika o sebi i toplo roditeljstvo u kojem vlada potpora povezani su s kvalitetom vršnjačkih odnosa.
obiteljski odnosi; vršnjački odnosi
nije evidentirano
engleski
Dimensions of Parenting as Predictors of School Children Peer Relationships
nije evidentirano
parent-child relationship; children peer relationships
nije evidentirano
Podaci o izdanju
11 (4/5)
2002.
805-822
objavljeno
1330-0288