Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socioekonomske prilike obitelji i kvaliteta obiteljske interakcije kao prediktori školskog uspjeha srednjoškolaca u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji (CROSBI ID 179505)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šimić Šašić, Slavica ; Klarin, Mira ; Proroković, Ana Socioekonomske prilike obitelji i kvaliteta obiteljske interakcije kao prediktori školskog uspjeha srednjoškolaca u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji // Ljetopis socijalnog rada, 18 (2011), 1; 31-62

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica ; Klarin, Mira ; Proroković, Ana

hrvatski

Socioekonomske prilike obitelji i kvaliteta obiteljske interakcije kao prediktori školskog uspjeha srednjoškolaca u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji

Obitelj kao primarna socijalizacijska institucija određuje ukupni razvoj djeteta, pa tako dijelom determinira i školsko postignuće. Rezultati dosadašnjih istraživanja pokazuju da su obiteljske sociodemografske i procesne varijable povezane sa školskim uspjehom djece. Rohner (2010) ističe da su obrasci povezanosti između roditeljskog ponašanja i funkcioniranja mladih specifični s obzirom na kulturu, spol učenika i vrstu promatranog ishoda. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio utvrditi determinante školskog uspjeha učenika među sociodemografskim varijablama i varijablama obiteljske interakcije u kontekstu kulture. Na uzorcima srednjoškolaca u Hrvatskoj, BiH i Makedoniji primijenjeni su: Upitnik sociodemografskih obilježja, Skala zadovoljstva vlastitom obitelji (Vulić-Prtorić, 2004), Skala percepcije roditeljskog ponašanja (Macuka, 2007) i Skala usamljenosti u obitelji (Ćubela- Adorić, 2004). Među mjerenim varijablama determinante školskog uspjeha učenika su: pripadnost kulturi, mjesto življenja, obrazovanje majke, zaposlenost oca, procjena materijalnih prilika obitelji, vrsta škole koju učenik pohađa, spol učenika, zadovoljstvo vlastitom obitelji, psihološka kontrola od strane oca i usamljenost u obitelji. Rezultati su dodatno pokazali različite relacije mjerenih varijabli i školskog uspjeha u različitim kulturama. Usporedba pojedinačnog doprinos varijabli indikatora SES-a i varijabli obiteljske interakcije kod mladića i djevojaka u ove tri države pokazala je da ove dvije skupine prediktora objašnjavaju ponešto različit postotak varijance školskog uspjeha učenika, te da su različite obiteljske varijable značajni prediktori školskog uspjeha kod mladića i djevojaka u Hrvatskoj, BiH i Makedoniji.

Kvaliteta obiteljske interakcije ; Predikcija ; Pripadnost državi ; Socioekonomski status obitelji ; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Socioeconomic status and quality of family interaction as predictors of academic achievement of high school students in Croatia, Bosnia and Herzegovina and Macedonia

nije evidentirano

The quality of family interactions ; prediction ; country-specific ; socioeconomic status of families ; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (1)

2011.

31-62

objavljeno

1846-5412

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost