Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike (CROSBI ID 180219)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava ; Marušić, Iris Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike // Suvremena psihologija, 15 (2012), 1; 65-79

Podaci o odgovornosti

Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava ; Marušić, Iris

hrvatski

Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike

Cilj ovog rada bio je ispitati rodne razlike u školskom uspjehu iz matematike i strahu od matematike, te istražiti koji čimbenici najbolje objašnjavaju matematički uspjeh i strah od matematike. Teorija vrijednosti i očekivanja (Eccles, 1983) predviđa bitne motivacijske elemente akademskih odabira i uspjeha u pojedinim akademskim područjima poput očekivanja uspjeha, intrinzične i utilitarne vrijednosti zadatka, te procjene njegove težine. Uz to, ova teorija i rodne stereotipe o akademskim područjima smatra važnim odrednicama školskog uspjeha. U ovom je istraživanju teorija vrijednosti i očekivanja poslužila kao konceptualna osnova odabira varijabli koje mogu predviđati uspjeh iz matematike, ali i strah od matematike. Na uzorku od 693 učenika/ca 8. razreda primijenjeni su instrumenti koji mjere očekivanja uspjeha i samopoimanje vlastitih sposobnosti, procjenu težine matematike, interes i percipiranu korisnost matematike, stereotipe o matematici kao muškoj domeni te uvjerenje o tome da svatko može biti dobar u matematici. Hijerarhijskim regresijskim analizama se ispitalo koje od ovih varijabli objašnjavaju matematički uspjeh i strah od matematike. Rezultati su pokazali da se djevojčice, unatoč boljem školskom uspjehu iz matematike, više boje matematike od dječaka. Školsku ocjenu najbolje predviđa očekivanje uspjeha u matematici, pri čemu oni učenici/e koji smatraju da su uspješni u matematici i da imaju sposobnosti potrebne za matematiku imaju i bolju ocjenu. Stereotip je u prvom koraku regresijske analize imao negativan efekt na ocjenu iz matematike kod djevojčica kao što je i očekivano prema teoriji očekivanja i vrijednosti, te pozitivan efekt na ocjenu dječaka. Najsnažniji prediktor straha od matematike je percipirana težina matematike. Učenici/e, koji matematiku smatraju težom, više je se i boje. Kod djevojčica se također pokazalo da je strah od matematike veći ako prihvaćaju rodne stereotipe o matematici kao muškoj domeni.

motivacija za matematiku; rodni stereotipi; strah od matematike; model očekivanja i vrijednosti

nije evidentirano

engleski

The role of gender stereotypes and motivation in the explanation of mathematics achievement and anxiety

nije evidentirano

motivation for mathematics; gender stereotypes; mathematics anxiety; expectancy-value theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (1)

2012.

65-79

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost