Datum: 28.09.
Godina: 2011
Stranica: 271
Mentor: Baloban, Stjepan
Ključne riječi: Disertacija; Marijan Valković; moralna teologija; socijalni nauk Crkve; Hrvatska situacija
( dissertation; Marijan Valković; moral theology; social teachings of the Church; Croatian situation )
Doktorska disertacija istražuje i predstavlja teološku misao svećenika, teologa–intelektualca, priznatog javnog djelatnika i dugogodišnjeg profesora Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, prof. ddr. sc. Marijana Valkovića. U radu se polazi od hipoteze da je svojim znanstvenim radom u postkoncilsko vrijeme Valković dao značajan doprinos razvoju crkvenoga života u Hrvatskoj, te da je nakon 1990. godine kao teolog i socijalni etičar otvarao nove putove u interdisciplinarnom dijalogu između teologije i drugih znanosti u Hrvatskoj. Autorica je obradila cjelokupnu teološku misao tog, pod znanstvenim vidom dotad neobrađivanog autora, nastojeći ukazati na glavna teološka mjesta koja su ga – kao teologa – obilježila. Disertacija je realizirana u tri glavne tematske cjeline kojima prethodi Uvod, a slijedi ih Zaključak i Bibliografija s popisom Valkovićevih objavljenih radova i literaturom konzultiranom u radu. U prvoj cjelini doktorskoga rada, Životni put i djelo Marijana Valkovića, autorica donosi Valkovićevu biografiju, te povezuje njegove znanstvene radove da bi ih razvrstala gledom na područja Valkovićeva zanimanja, omogućujući cjeloviti uvid u njegove aktivnosti kao teologa–znanstvenika u crkvenom i u društvenom životu u Hrvatskoj. U drugoj cjelini disertacije autorica obrađuje Doprinose Marijana Valkovića postkoncilskom razvoju crkvenoga života u Hrvatskoj i kroz tri poglavlja – koja ukazuju na žarišne točke koje su privlačile njegovu pozornost u prvom razdoblju njegova znanstvenog stvaralaštva, o kojima je kao teolog moralist progovarao i unutar kojih je razvijao svoju teološku misao, ali i zacrtavao smjer kojim će ići izgradnja dosljednog i autentičnog kršćanskog života – daje odgovor na pitanje kakva je moralna teologija Marijana Valkovića i što valja, jer predstavlja oslonac u traženju i postavljanju smjernica, istaknuti i danas. U trećoj, zaključnoj cjelini pod naslovom Doprinosi Marijana Valkovića razvoju socijalnog nauka Crkve u Hrvatskoj autorica istražuje i predstavlja Valkovićeve „socijalne“ radove kao i njegov pristup socijalnoj tematici, da bi osvijetlila njegove originalne – teorijske, no i praktične – doprinose ovom značajnom području kršćanske misli i djelovanja, a tako i hrvatskoj teologiji XX. stoljeća. U svojoj je doktorskoj disertaciji autorica istražila cjelokupni objavljeni opus ddr. Marijana Valkovića i ukazala na glavna teološka mjesta bitna za razvoj postkoncilske misli u Hrvatskoj – na crkveno- praktičnoj i znanstvenoj razini – a potom i njegov doprinos u razvoju socijalnog nauka Crkve na znanstveno-teoretskoj razini. Na temelju dobivenih rezultata autorica je u svojemu radu pokazala da je ddr. Marijan Valković svojim radom značajno pridonio širenju koncilske misli i promicanju socijalnog nauka Crkve u Hrvatskoj, te boljem poznavanju konkretnog života čovjeka u njegovoj društvenoj zbilji i suvremenim previranjima.
Projekt / tema: 203-1941533-0732
Teologija
Upisao u CROSBI: smigles@kbf.hr (smigles@kbf.hr), 29. Stu. 2011. u 14:52 sati