Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije (CROSBI ID 180367)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Klarin, Mira
hrvatski
Osjećaj usamljenosti i socijalno ponašanje djece školske dobi u kontekstu socijalne interakcije
Cilj istraživanja je utvrditi da li kvaliteta interakcije s vršnjacima može objasniti osjećaj usamljenosti i ponašanje prdadolescenata i adolescenata. Teorijsku osnovu čini Sullivanova interpersonalna teorija u kontekstu koje su rezultati i interpretirani. Rezultati ukazuju na zaključak o značajnoj povezanosti između kvalitete interakcije u dijadi, osjaćaja usamljenosti, agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Kvaliteta interakcije s najboljim prijateljem značajan je prediktor usamljenosti te prosocijalnog i agresivnog ponašanja. Adolescenti koji kvalitetu dijadne interakcije procjenjuju višom osjećaju se manje usamljeni i u repertoaru ponašanja koriste prosocijalne obrasce ponašanja, za razliku od adolescenata koji nisu zadovoljni interakcijom s najboljim prijateljem i koji pokazuju višu razinu usamljenosti, a u repertoaru ponašanja koriste agresivno ponašanje. Utvrđene su i spolne razlike. Mladići se osjećaju usamljenije od djevojaka i češće koriste agresiju u svom ponašanju. Djevojke se osjećaju manje usamljeno i prosocijalno ponašanje je češće u repertoaru njihovog ponašanja.
Usamljenost; Prijateljstvo; Agresivno ponašanje; Prosocijalno ponašanje
nije evidentirano
engleski
The feeling of loneliness and social behaviour of school children in the context of social interaction
nije evidentirano
loneliness; friendship; aggressive behaviour; pro-social behaviour
nije evidentirano