Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Development of the short scale of student experiences with learning and teaching (CROSBI ID 180400)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bezinović, Petar ; Marušić, Iris ; Ristić Dedić, Zrinka Development of the short scale of student experiences with learning and teaching // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 29-44

Podaci o odgovornosti

Bezinović, Petar ; Marušić, Iris ; Ristić Dedić, Zrinka

engleski

Development of the short scale of student experiences with learning and teaching

U radu je prikazana kratka Ljestvica učeničkih iskustava s učenjem i nastavom. Cilj konstrukcije Ljestvice je omogućavanje valjanog, pouzdanog i praktičnog praćenja važnijih obilježja učenja i nastave iz perspektive učenika. Konceptualno se polazi od učeniku usmjerenog pristupa, po kojemu se iskustva učenika smatraju najvažnijim pokazateljem kvalitete podrške koju učenici dobivaju u školi. Prikazana je validacija Ljestvice u jednoj gradskoj gimnaziji s općim gimnazijskim programom na uzorku od 631 učenika. Učenici su procjenjivali svoja iskustva s učenjem hrvatskog jezika, matematike i engleskog jezika. Korištena je inačica ljestvice koju su učenici popunjavali putem interneta, vođeno, u svojim informatičkim učionicama. Ljestvica se sastoji od 12 tvrdnji kojima se ispituju važni aspekti učenja i nastave. Rezultati upućuju na jednofaktorsku strukturu ljestvice s visokim koeficijentima interne konzistencije. Koeficijent Cronbach alfa za hrvatski jezik iznosi α=, 86, za matematiku α=, 91, a za engleski jezik α=, 89. Pokazuje se da ljestvica ima dobru diskriminativnu valjanost. Rezultati na ljestvici dobro razlikuju procjene različitih predmeta, iste predmete u različitim razrednim odjelima, a također odražavaju i teoretski jasne spolne razlike u procjenama. Validacija Ljestvice potvrđuje valjanost i smislenost korištenja učeničkih iskustava za ispitivanje važnih obilježja učenja i nastave u razrednom okruženju. Ljestvica može imati uporabnu vrijednost za dijagnostiku, samovrednovanje i planiranje unapređivanja nastave pojedinih predmeta.

school self-evaluation; learner experiences; learner-centered approach

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1)

2010.

29-44

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija