crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 563232

Časopis

Autori: Bezinović, Petar; Marušić, Iris; Ristić Dedić, Zrinka
Naslov: Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 1; 29-44
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: samovrednovanje škola; učenička iskustva; učeniku usmjeren pristup
Sažetak:
U radu je prikazana kratka Ljestvica učeničkih iskustava s učenjem i nastavom. Cilj konstrukcije Ljestvice je omogućavanje valjanog, pouzdanog i praktičnog praćenja važnijih obilježja učenja i nastave iz perspektive učenika. Konceptualno se polazi od učeniku usmjerenog pristupa, po kojemu se iskustva učenika smatraju najvažnijim pokazateljem kvalitete podrške koju učenici dobivaju u školi. Prikazana je validacija Ljestvice u jednoj gradskoj gimnaziji s općim gimnazijskim programom na uzorku od 631 učenika. Učenici su procjenjivali svoja iskustva s učenjem hrvatskog jezika, matematike i engleskog jezika. Korištena je inačica ljestvice koju su učenici popunjavali putem interneta, vođeno, u svojim informatičkim učionicama. Ljestvica se sastoji od 12 tvrdnji kojima se ispituju važni aspekti učenja i nastave. Rezultati upućuju na jednofaktorsku strukturu ljestvice s visokim koeficijentima interne konzistencije. Koeficijent Cronbach alfa za hrvatski jezik iznosi α=, 86, za matematiku α=, 91, a za engleski jezik α=, 89. Pokazuje se da ljestvica ima dobru diskriminativnu valjanost. Rezultati na ljestvici dobro razlikuju procjene različitih predmeta, iste predmete u različitim razrednim odjelima, a također odražavaju i teoretski jasne spolne razlike u procjenama. Validacija Ljestvice potvrđuje valjanost i smislenost korištenja učeničkih iskustava za ispitivanje važnih obilježja učenja i nastave u razrednom okruženju. Ljestvica može imati uporabnu vrijednost za dijagnostiku, samovrednovanje i planiranje unapređivanja nastave pojedinih predmeta.
Projekt / tema: 100-1001677-0883, 100-1001677-0938
Izvorni jezik: ENG
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Razvoj kratke ljestvice učeničkih iskustava s učenjem i nastavom
Upisao u CROSBI: iris@idi.hr (iris@idi.hr), 30. Stu. 2011. u 16:02 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4