crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 564725

Časopis

Autori: Klarin, Mira
Naslov: Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi
( Contribution of peer relations to the social support perception in school children )
Izvornik: Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece) (1334-5982) 5 (2005); 69-85
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Vršnjački odnosi; Sociometrijski status; Prijateljstvo; Socijalna podrška
( peer relations; sociometric status; friendship; social support )
Sažetak:
U radu su prikazani rezultati istraživanja koje je provedeno poradi utvrđivanja udjela različitih dimenzija vršnjačkih odnosa na percepciju socijalne podrške u razrednom okruženju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 263 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjene su: Skala kvalitete dječjeg prijateljstva (Klarin, 2000), Skala percepcije socijalne podrške (Živčić-Bećirević, 1996) i mjera sociometrijskog statusa. Rezultati istraživanja pokazuju da je kvaliteta prijateljstva odraz dijadnog odnosa, značajan prediktor percepciji socijelne podrške u razrednom okruženju. Grupni vršnjački odnosi pokazali su se značajnim prediktorima kod djevojčica. Dobiveni rezultati potvrđuju nužnost razlikovanja dimenzija vršnjačkih odnosa i njihovu ulogu u prilagodbi. Kvaliteta prijateljstva kao odraz komunikacije na dijadnoj razini ima istaknutu ulogu u zadovoljenju djetetovih potreba poput potrebe za dijeljenjem, pomaganjem, intimnošću, brigom, te vrednovanjem, što čini temelj percepcije socijalne podrške. U radu se diskutira važnost uloge kvalitete prijateljstva u različitim aspektima prilagodbe.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi
Upisao u CROSBI: mklarin@unizd.hr (mklarin@unizd.hr), 14. Pro. 2011. u 11:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4