Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi (CROSBI ID 180698)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Klarin, Mira
hrvatski
Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi
U radu su prikazani rezultati istraživanja koje je provedeno poradi utvrđivanja udjela različitih dimenzija vršnjačkih odnosa na percepciju socijalne podrške u razrednom okruženju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 263 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjene su: Skala kvalitete dječjeg prijateljstva (Klarin, 2000), Skala percepcije socijalne podrške (Živčić-Bećirević, 1996) i mjera sociometrijskog statusa. Rezultati istraživanja pokazuju da je kvaliteta prijateljstva odraz dijadnog odnosa, značajan prediktor percepciji socijelne podrške u razrednom okruženju. Grupni vršnjački odnosi pokazali su se značajnim prediktorima kod djevojčica. Dobiveni rezultati potvrđuju nužnost razlikovanja dimenzija vršnjačkih odnosa i njihovu ulogu u prilagodbi. Kvaliteta prijateljstva kao odraz komunikacije na dijadnoj razini ima istaknutu ulogu u zadovoljenju djetetovih potreba poput potrebe za dijeljenjem, pomaganjem, intimnošću, brigom, te vrednovanjem, što čini temelj percepcije socijalne podrške. U radu se diskutira važnost uloge kvalitete prijateljstva u različitim aspektima prilagodbe.
Vršnjački odnosi; Sociometrijski status; Prijateljstvo; Socijalna podrška
nije evidentirano
engleski
Contribution of peer relations to the social support perception in school children
nije evidentirano
peer relations; sociometric status; friendship; social support
nije evidentirano
Podaci o izdanju
5
2005.
69-85
objavljeno
1334-5982