Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi (CROSBI ID 180698)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Klarin, Mira Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi // Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece), 5 (2005), 69-85

Podaci o odgovornosti

Klarin, Mira

hrvatski

Doprinos vršnjačkih odnosa percepciji socijalne podrške kod djece školske dobi

U radu su prikazani rezultati istraživanja koje je provedeno poradi utvrđivanja udjela različitih dimenzija vršnjačkih odnosa na percepciju socijalne podrške u razrednom okruženju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 263 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjene su: Skala kvalitete dječjeg prijateljstva (Klarin, 2000), Skala percepcije socijalne podrške (Živčić-Bećirević, 1996) i mjera sociometrijskog statusa. Rezultati istraživanja pokazuju da je kvaliteta prijateljstva odraz dijadnog odnosa, značajan prediktor percepciji socijelne podrške u razrednom okruženju. Grupni vršnjački odnosi pokazali su se značajnim prediktorima kod djevojčica. Dobiveni rezultati potvrđuju nužnost razlikovanja dimenzija vršnjačkih odnosa i njihovu ulogu u prilagodbi. Kvaliteta prijateljstva kao odraz komunikacije na dijadnoj razini ima istaknutu ulogu u zadovoljenju djetetovih potreba poput potrebe za dijeljenjem, pomaganjem, intimnošću, brigom, te vrednovanjem, što čini temelj percepcije socijalne podrške. U radu se diskutira važnost uloge kvalitete prijateljstva u različitim aspektima prilagodbe.

Vršnjački odnosi; Sociometrijski status; Prijateljstvo; Socijalna podrška

nije evidentirano

engleski

Contribution of peer relations to the social support perception in school children

nije evidentirano

peer relations; sociometric status; friendship; social support

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5

2005.

69-85

objavljeno

1334-5982

Povezanost rada

Povezane osobe



Psihologija