Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole (CROSBI ID 180756)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Šarić, Jandre ; Raboteg-Šarić, Zora ; Vlahović-Štetić, Vesna Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole // Revija za psihologiju, 19 (1989), 1-2; 17-23

Podaci o odgovornosti

Šarić, Jandre ; Raboteg-Šarić, Zora ; Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole

V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivna zanimanja, uz kontrolu faktora spola. Učenici koji žele upisati atraktivne struke procjenjuju važnijima korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo i razvoj ličnosti, dok oni koji namjeravaju upisati neatraktivne struke daju veću važnost vrijednostima: raznolikost, socijalna interakcija, autoritet, fizička aktivnost i rizik. Nisu dobivene interakcije faktora atraktivnosti zanimanja i faktora spola. Provjereno je razlikuju li se vrijednosti "dobrih" i "loših" učenika, uz kontrolu spola. "Dobri" učenici više vrednuju korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo, razvoj ličnosti i samostalnost, a "loši" učenici altruizam, socijalnu interakciju, autoritet, fizičku aktivnost i rizik. Dobiveni rezultati su diskutirani s obzirom na do sada poznate nalaze i s obzirom na njihovo značenje u profesionalnoj orijentaciji i svajetovanju.

radne vrijednosti; struktura vrijednosti; izbor zanimanja; učenici osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Work values, vocational choice and academic achievement of students in the final grade of primary school

nije evidentirano

work values; structure of values; vocational choice; primary school pupils

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1-2)

1989.

17-23

objavljeno

0352-1605

Povezanost rada

Psihologija