Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole (CROSBI ID 180756)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šarić, Jandre ; Raboteg-Šarić, Zora ; Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole
V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivna zanimanja, uz kontrolu faktora spola. Učenici koji žele upisati atraktivne struke procjenjuju važnijima korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo i razvoj ličnosti, dok oni koji namjeravaju upisati neatraktivne struke daju veću važnost vrijednostima: raznolikost, socijalna interakcija, autoritet, fizička aktivnost i rizik. Nisu dobivene interakcije faktora atraktivnosti zanimanja i faktora spola. Provjereno je razlikuju li se vrijednosti "dobrih" i "loših" učenika, uz kontrolu spola. "Dobri" učenici više vrednuju korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo, razvoj ličnosti i samostalnost, a "loši" učenici altruizam, socijalnu interakciju, autoritet, fizičku aktivnost i rizik. Dobiveni rezultati su diskutirani s obzirom na do sada poznate nalaze i s obzirom na njihovo značenje u profesionalnoj orijentaciji i svajetovanju.
radne vrijednosti; struktura vrijednosti; izbor zanimanja; učenici osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Work values, vocational choice and academic achievement of students in the final grade of primary school
nije evidentirano
work values; structure of values; vocational choice; primary school pupils
nije evidentirano