Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stereotipi studenata o nadarenoj djeci (CROSBI ID 583850)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kopačević, Diana ; Miloloža, Marina Stereotipi studenata o nadarenoj djeci // School, Education and learning for the future / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 181-190

Podaci o odgovornosti

Kopačević, Diana ; Miloloža, Marina

hrvatski

Stereotipi studenata o nadarenoj djeci

Cilj ovog rada bio je ispitati prihvaćanje stereotipa o nadarenim učenicima kod studenata općenito, te provjeriti postoje li razlike u prihvaćanju stereotipa kod studenata Učiteljskog fakulteta (UF) i studenata Fakulteta strojarstva i brodogradnje (FSB). Hipoteza je da stereotipi postoje, no da će studenti UF biti bolje informirani, te stoga manje skloni prihvaćati ih. Uzorak se sastojao od 45 studenata UF (45 Ž) i 43 studenta FSB (12 Ž i 31 M). Upitnik sastavljen za potrebe ovog istraživanja sastoji se od 15 tvrdnji koje se često spominju u literaturi kao stereotipi o nadarenima (npr. Winner, 1996/2005). Ispitanici su na 5-stupanjskoj skali Likertovog tipa procjenjivali koliko se slažu s pojedinom tvrdnjom. Pri obradi rezultata svaka tvrdnja je promatrana kao zaseban stereotip. Rezultati pokazuju da stereotipi nisu prisutni u velikoj mjeri niti u jednoj skupini. Obje skupine studenata se najviše slažu sa stereotipom Sva su djeca nadarena na neki način (M = 3.79), a najmanje s tvrdnjom Ako učenik dobiva loše ocjene u školi to znači da nije nadaren (M = 1.98). t- testom je utvrđeno da razlike među skupinama postoje, ali ne u očekivanom smjeru – studenti UF su skloniji prihvaćanju stereotipa od studenata FSB-a, moguće zbog toga što imaju idealiziraniju i optimističniju sliku nadarenih učenika.

stereotipi; nadarenost; mitovi o nadarenosti; darovitost; mitovi

nije evidentirano

engleski

University students' stereotypes about gifted children

nije evidentirano

stereotypes; giftedness; myths about gifted children; myths

nije evidentirano

Podaci o prilogu

181-190.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

School, Education and learning for the future

Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-41-0

Podaci o skupu

ECNSI – 2011 5th International Conference on Advanced and Systematic Research

predavanje

10.11.2011-12.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija