Godina: 2012
Serija: Manualia polytechnici studiorum Zagrabiensis
Stranica: 215
ISBN: 978-953-7048-18-1
Ključne riječi: e-obrazovanje; e-učenje; obrazovanje na daljinu; kritička teorija; transdisciplinarna metodologija
( e-learning; distance education; critical theory; transdisciplinary research )
Praksa e-obrazovanja vrvi odlukama koje je ponekad teško donijeti. Trebamo li koristiti licencirani softver ili softver otvorenoga koda? Kako organizirati nastavu izvan učionice? Kako nastavne sadržaje približiti polaznicima? Kako osigurati institucionalnu podršku eobrazovanju? Učiti možemo iz brojnih svjetskih i domaćih primjera, ali svaki je obrazovni proces snažno ukorijenjen u kontekst, pa rješenja koja odgovaraju susjedu često nije moguće doslovno preuzeti. Želi li se raditi sustavno, e-obrazovanje je nužno sagledati na apstraktnijoj teorijskoj razini koja će nas pripremiti na informirano donošenje odluka u različitim kontekstima. Ova knjiga posjeduje tri različite namjene. Njen se sadržaj temelji na izvornom znanstvenom istraživanju i u tom je smislu namijenjena svima koji prate najnovija postignuća u području e-obrazovanja. Pisana na stupnju apstrakcije koji osigurava podlogu za informirano donošenje odluka u e-obrazovanju, knjiga je namijenjena praktičarima e-obrazovanja: nastavnicima, administratorima i upraviteljima obrazovnih institucija. Struktura poglavlja i stil prezentacije prilagođeni su za uporabu u nastavi, što knjigu čini pogodnom za korištenje u izvođenju kolegija iz područja e-obrazovanja na visokoškolskim institucijama. Kao što jedna lasta ne čini proljeće, tako ni jedna knjiga ne može obuhvatiti sva postignuća na nekom području. Dodatno, izložena znanstvena postignuća nedvojbeno su pod snažnim utjecajem iskustva njihovih autora. Iz tih razloga pozivamo čitatelje da dodatno prouče izvore na kojima se temelji naš rad kako bi mogli donijeti vlastite zaključke i/ili više naučiti o tematici koja ih zanima. Manji dijelovi knjige već su objavljeni u stručnim i znanstvenim časopisima i izloženi na znanstvenim skupovima. Poglavlja Informacijske i komunikacijske tehnologije koje podržavaju suživot i Tehnologije za kritičko e-obrazovanje nadovezuju se na zaključke objavljene u članku In and Against Radical Monopoly: Critical Education and Information and Communication Technologies, u časopisu Prob10 lems of Education in the 21st Century. Nekoliko početnih stranica poglavlja Obrazovanje i globalizacija slijedi uvodni dio članka Od obrazovanja do McObrazovanja i nazad: tehnologije, profit i obrazovna struka, objavljena u časopisu Edupoint. Dio poglavlja Dualni difuzionističko-evolucionistički model razvoja e-obrazovanja bit će prevedeno i objavljeno kao natuknica The diffusionist model of elearning development u The Encyclopaedia of Philosophy of Education. Nekoliko stranica iz poglavlja Digitalna razdjelnica izloženo je na 16. međunarodnoj konferenciji Information Technology and Journalism na Interuniverzitetskom centru u Dubrovniku u predavanju The Digital Divide and Media Literacy: a Critical Approach. Za kraj, poglavlja Kritička metodologija istraživanja e-obrazovanja i Kritička teorija e-obrazovanja s manjim su varijacijama predstavljena na International Conference on Critical Education na Sveučilištu u Ateni u predavanju What is (critical) e-learning? A conceptual analysis. Prenošenjem manje količine već objavljenih materijala željeli smo postići dva osnovna cilja. Jedan je cjelovitost izloženih sadržaja kako bi se ciljana publika proširila od znanstvenih krugova prema praktičarima e-obrazovanja i studentima, odnosno nastavnicima. Drugi je povećati dostupnost sadržaja osobama koje slabije vladaju engleskim jezikom, na kojem je objavljena glavnina izvornih članaka. Iskreno se nadamo da smo barem djelimično uspjeli u našim namjerama i da će ova knjiga poslužiti kao poligon za razvoj novih teorijskih spoznaja i praktičnih postignuća.
Kategorija: Znanstvena
Informacijske i komunikacijske znanosti,Pedagogija
Upisao u CROSBI: pjandric@tvz.hr (pjandric@tvz.hr), 3. Sij. 2012. u 19:39 sati
Napomene:
Lektura prof. dr. sc. Ivo Žanić, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu Korektura Nikica Renić, prof. Recenzije prof. dr. sc. Jadranka Lasić Lazić, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu doc. dr. sc. Senada Dizdar, Filozofski fakultet Sveučilišta u Sarajevu prof. dr. sc. Vlasta Zabukovec, Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani Grafički urednik Ulla Leiner Maksan, mag. dizajna, Tehničko veleučilište u Zagrebu Ilustracija na naslovnici Ana Kuzmanić, MFA, Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Splitu