crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 567840

Časopis

Autori: Miljević-Riđički, Renata; Pahić, Tea; Vizek Vidović, Vlasta
Naslov: Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina
( Parents and School Cooperation in Croatia: Similarities and Differences in Urban and Rural Settings )
Izvornik: Sociologija i prostor - Časopis za istraživanja prostornoga i sociokulturnog razvoja (1846-5226) 49 (2011); 165-184
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: suradnja roditelja i škole; urbana i ruralna područja; tradicionalni pristup; partnerski pristup
( urban/rural schools; parental involvement in education; parental orientation toward cooperation with school )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene suradnje i zadovoljstva vlastitom uključenosti u život škole iz urbano/ruralne perspektive. Rad je dio većeg, međunarodnog istraživanja koji se bavi participacijom roditelja u životu škole. Uzorak se sastoji od 1052 roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola u Hrvatskoj. 16 škola nalazi se u urbanim, a 14 škola u ruralnim područjima. 562 ili 53, 4% roditelja je iz urbanih sredina, a 490 ili 46, 6% roditelja je iz ruralnih sredina. Rezultati pokazuju da roditelji općenito nastavu i izvannastavne aktivnosti procjenjuju isključivo zaduženjem škole, što ukazuje na tradicionalan pristup suradnji roditelja i škole. Međutim, odgoj djeteta i njegovo zadovoljstvo školom vide kao zajedničku odgovornost škole i roditelja, što ukazuje na mogućnost razvoja partnerskog odnosa škole i roditelja. Roditelji uglavnom vide vlastiti nedostatak vremena kao najznačajniju prepreku suradnji škole i roditelja, međutim, taj nedostatak značajno više naglašavaju roditelji urbanih sredina. Roditelji ruralnih područja općenito su zadovoljniji različitim načinima sudjelovanja u životu škole. Urbano/ruralne razlike roditeljskih procjena u većini potvrđuju polaznu pretpostavku o većoj povezanosti roditelja i škole u ruralnim područjima, kao i općenito veće zadovoljstvo komunikacijom i utjecajem na školu kod roditelja ruralnih područja.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5673/sip.49.2.3.
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina
Upisao u CROSBI: rmiljevic@ufzg.hr (rmiljevic@ufzg.hr), 16. Sij. 2012. u 19:23 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4