Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina (CROSBI ID 181356)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miljević-Riđički, Renata ; Pahić, Tea ; Vizek Vidović, Vlasta
hrvatski
Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene suradnje i zadovoljstva vlastitom uključenosti u život škole iz urbano/ruralne perspektive. Rad je dio većeg, međunarodnog istraživanja koji se bavi participacijom roditelja u životu škole. Uzorak se sastoji od 1052 roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola u Hrvatskoj. 16 škola nalazi se u urbanim, a 14 škola u ruralnim područjima. 562 ili 53, 4% roditelja je iz urbanih sredina, a 490 ili 46, 6% roditelja je iz ruralnih sredina. Rezultati pokazuju da roditelji općenito nastavu i izvannastavne aktivnosti procjenjuju isključivo zaduženjem škole, što ukazuje na tradicionalan pristup suradnji roditelja i škole. Međutim, odgoj djeteta i njegovo zadovoljstvo školom vide kao zajedničku odgovornost škole i roditelja, što ukazuje na mogućnost razvoja partnerskog odnosa škole i roditelja. Roditelji uglavnom vide vlastiti nedostatak vremena kao najznačajniju prepreku suradnji škole i roditelja, međutim, taj nedostatak značajno više naglašavaju roditelji urbanih sredina. Roditelji ruralnih područja općenito su zadovoljniji različitim načinima sudjelovanja u životu škole. Urbano/ruralne razlike roditeljskih procjena u većini potvrđuju polaznu pretpostavku o većoj povezanosti roditelja i škole u ruralnim područjima, kao i općenito veće zadovoljstvo komunikacijom i utjecajem na školu kod roditelja ruralnih područja.
suradnja roditelja i škole; urbana i ruralna područja; tradicionalni pristup; partnerski pristup
nije evidentirano
engleski
Parents and School Cooperation in Croatia: Similarities and Differences in Urban and Rural Settings
nije evidentirano
urban/rural schools; parental involvement in education; parental orientation toward cooperation with school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Sociologija, Psihologija, Pedagogija