Doprinosi "alternativnih škola" kvaliteti odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 477730)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Previšić, Vlatko
hrvatski
Doprinosi "alternativnih škola" kvaliteti odgoja i obrazovanja
Zašto su danas uopće važne, zanimljive, korisne i atraktivne različite "alternativne škole", privatne inicijative, neformalno obrazovanje i eksperimentalni pokušaji u odgoju i obrazovanju? Koliko je društveno ozračje spremno s dobrodošlicom prihvatiti ove doprinose kvaliteti pedagoškog rada? Imaju li ove alternative u školskoj obrazovnoj praksi i teoriji budućnost? Na ta pitanja pokušava se ukratko odgovoriti u prvom dijelu rada. Određujući kvalitetu kao opću i pojedinačnu društvenu poželjnost, ona se u odgoju i obrazovanju opisuje kao odnosi koji vladaju među glavnim obrazovnim i socijalizacijskim čimbenicima, te dostignuta mogućnost, sposobnost i samostalnost individualnog djelovanja znanjem, duhom i ponašanjem uljuđenog bića. Što ovakvim polazištima mogu dati pojedine alternative u odgoju ilustrira se, nadalje, (selektivno) na najmarkantnijim školama, pravcima i pokušajima reformskih pedagoških pravaca. Pritom se oni komparativno dovode u odnos prema službenim (javnim) državnim školama i rezultatima njihova rada. Apel za komplementarnim odnosima i selektivnim odabirima mogu oživiti i rasteretiti našu pretrpanu i umornu školu na što kao alarm upozoravaju i djeca, i roditelji, i alternativni pokušaji u današnjem odgoju i obrazovanju.
alternativne škole;reformski pedagoški pravci; javne škole
nije evidentirano
engleski
Contribution of "alternative schools" to the quality of personality development and education
nije evidentirano
alternative schools; public schools; trends of reform pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
148-154-x.
1998.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
predavanje
19.02.1998-20.02.1998
Rijeka, Hrvatska