crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 571842

Časopis

Autori: Vlah, Nataša
Naslov: Relacije između stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima i razina poremećaja u ponašanju adolescenata
( Attitudes towards desirable behavioural styles in social conflicts and levels of behavioural disorders among adolescents )
Izvornik: Kriminologija & socijalna integracija : časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju (1330-2604) 19 (2011), 1; 15-26
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: adolescenti; obrasci ponašanja; prevencija; razine poremećaja u ponašanju; socijalni sukobi; stavovi
( adolescents; behavioural styles; prevention; levels of behavioural disorders; social conflicts; attitudes )
Sažetak:
Cilj istraživanja je utvrditi međusobne relacije između različitih stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima i razina poremećaja u ponašanju adolescenata. U stratificiranom su grupnom uzorku adolescenata (N=1125) sudjelovali učenici osam strukovnih škola u Rijeci. Razrednici, pretežno društvene i humanističke struke s 10 do 25 godina radnog staža u struci, procjenjivali su sveukupno ponašanje svojih učenika Upitnikom za razrednike koji je modificirani oblik Upitnika za razrednike/odgojitelje (Mirolović Vlah, 2004). Stavovi učenika su mjereni putem Skale stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2010a). Podaci su prikupljani školske 2009./2010. godine u skladu s Etičkim kodeksom istraživanja s djecom (2003). U obradi podataka su provedene dvije diskriminacijske analize. Adolescenti na nultoj razini poremećaja u ponašanju odbacuju obrazac pobjeđivanja i prihvaćaju obrazac suradnje u socijalnim sukobima. Adolescenti na prvoj i drugoj/trećoj razini (radi se o jednoj četvrtini adolescenata u strukovnim školama) odbacuju obrazac suradnje i prihvaćaju obrazac pobjeđivanja. Rad pruža osnove za sustavniju i uspješniju univerzalnu i selektivnu prevenciju poremećaja u ponašanju jer se radi o populaciji koja je u potrebi za sustavnom implementacijom stavova o obrascima poželjnog ponašanja u socijalnim sukobima.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 571842.Vlah_KSI_2011.pdf (tekst priložen 5. Svi. 2016. u 09:53 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=101172
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=101172
Google Scholar: Relacije između stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima i razina poremećaja u ponašanju adolescenata
Upisao u CROSBI: natasav@ufri.hr (natasav@ufri.hr), 22. Vel. 2012. u 14:29 sati
Napomene:
Aim of this research is to establish correlations between different attitudes towards behavioural styles in social conflicts and the levels of adolescents' behavioural disorders. The subjects of the stratified group sample of adolescents (N=1125) were the students of eight vocational schools in Rijeka. Their form tutors were mostly educated in social sciences and humanities and had 10 to 25 years of professional experience. They assessed the overall behaviour of their students using the Form Tutors Questionnaire, a modified form of the Form Tutors/Youth Counsellors Questionnaire (Mirolović Vlah, 2004). Student's attitudes were measured by Scale of attitudes towards behavioural styles in social conflicts (Vlah, 2010a). The data were collected in the school year 2009./2010. in accordance with the Code of Ethical Conduct in Research Involving Children (2003). In the data analysis there was carried out two discriminant analyses. According to the results obtained adolescents placed at the zero level of behavioural disorders reject the winning style and accept the collaboration style in social conflicts. Adolescents classified at the first and second/third level (i.e. one-fourth of all adolescents in vocational schools) reject the collaboration style and accept the winning style. The autor hopes that this thesis provides the basis for more systematic and more successful universal and selective prevention of behavioural disorders since its focus is on a population that is in need for a more systematic implementation of attitudes towards desirable behavioural styles in social conflicts.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4