Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pojam i struktura socijalnog sukoba (CROSBI ID 182256)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlah, Nataša Pojam i struktura socijalnog sukoba // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2 (20); 373-384

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša

hrvatski

Pojam i struktura socijalnog sukoba

Autorica polazi od pretpostavke da je profesionalcima u odgojnom i obrazovnom radu danas neophodno razumijevanje socijalnih sukoba jer je učinkovitost u upravljanju socijalnim sukobima prediktor dobrih međuljudskih odnosa u vrtićima, školama, domovima i drugim odgojno-obrazovnim ustanovama. Takvi su odnosi poticajno okruženje optimalnih razvojnih ishoda za pojedino dijete i adolescenta. Cilj rada je dati teorijsku analizu pojma i strukture socijalnih sukoba sa svrhom boljeg razumijevanja tih konstrukata. Analiza pojma socijalnog sukoba je izvedena na postavkama postmodernističkih i strukturacijskih teorijskih koncepata, a oslanjajući se na tradicionalne definicije druge polovice 20 stoljeća. Prikazom strukture socijalnog sukoba daje se pregled osnovnih elemenata bitnih za razumijevanje konstruktivnog ponašanja u socijalnim sukobima. Zaključno, rad daje osnove za unapređivanje vlastitih kompetencija u vještinama upravljanja socijalnim sukobima u odgojnoj i obrazovnoj djelatnosti ali se ističe potreba za sustavnom iskustvenom edukacijom.

adolescenti; djeca; međuljudski odnos; odgojno obrazovne ustanove; socijalni sukob

The author assumes that the professional educators necessary need an understanding of social conflict because effectivness in the management of social conflicts is predictor of good interpersonal relationships in schools, preschools, kindergartens and other educational institutions. Such relationships are an enabling environment for optimal developmental outcome for every individual child and adolescent. The aim of the artticle is togive a kind of theoretical analysis of the concept and structure of social conflict with the purpose of better understanding of these constructs. Analysis of the concept of social conflicts is performed on the settings postmodern and structural theoretical concepts, and relying on the traditional definition of the second half of the 20th century. Structure of social conflict shows the basic elements which are essential for understanding of the constructive behavior in social conflicts. Finally, artticle gives a basic for the implementation of important competencies in social conflicts management skills, but systematic experiential education is required.

engleski

Concept and structure of social conflict

nije evidentirano

adolescents; children; interpersonal relationships; educational institutions; social conflict

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2 (20))

2010.

373-384

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Poveznice