Ispitivanje vizuo-motornih sposobnosti predškolske djece s minimalnim neurorazvojnim poremećajima primjenom kompjuteriziranih perceptivnih labirinata (CROSBI ID 182278)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buljan Flander, Gordana ; Šikić, Neven ; Marušić-Della Marina, Branaka
hrvatski
Ispitivanje vizuo-motornih sposobnosti predškolske djece s minimalnim neurorazvojnim poremećajima primjenom kompjuteriziranih perceptivnih labirinata
U ovom smo radu ispitali dvije skupine predškolske djece u dobi od 4 godine i 6 mjeseci do 7 godina i 6 mjeseci. Prvu su skupinu (eksperimentalno odnosno MCD grupu) predstavljala djeca s minimalnim neurorazvojnim poremećajima, dok su u drugoj grupi (kontrolnoj odnosno refereničnoj /REF/ skupini) bila ispitivana tzv. normalna djeca izjednačena po dobi i po spolu s eksperimentalnom skupinom. Rezultati ispitivanja su pokazali da bi se u dijagnosticiranju MCD i to posebno perceptivnih poremećaja mogli koristiti perceptivni kompjuterizirani labirinti, naročito kod predškolske djece u dobi od 5g 7mj do 6g 6mj. U mlađoj dobi isprepliću se maturacijski procesi i efekti cerebralnih disfunkcija, pa se vizualni labirinti ne mogu sa sigurnošću koristiti u dijagnosticiranju MCD. U starijoj dobi (iznad 7. godine) većina perceptivnih smetnji iz okvira MCD obično je već kompenzirana. U kombinaciji s drugim neurološkim i psihologijskim tehnikama, vizualni labirinti aplicirani pomoću laboratorijskog računala, mogu poslužiti kao vrijedno dijagnostičko sredstvo u procjeni perceptivnih sposobnosti / poremećaja kod djece u dobi od 5 do 7 godina.
vizuo-motorne sposobnosti; kompjuterizirani perceptivni labirinti; neurorazvojni poremećaj
nije evidentirano
engleski
Assessment of visuomotoric ability of preschool children with minimum neurodevelopmental disturbances by the use of computerized perceptive labyrinths
nije evidentirano
visuomotoric ability; computerized perceptive labyrinths; neurodevelopmental disturbances
nije evidentirano